Moderata rasister avslöjade

Hoppsan...
Det är visst inte bara svarta fåret SD som har opassande åsikter.

Nej, och den som sitter med övertygelsen att SD som parti, samt dess väljare och sympatisörer, vinner kampen om vem som uttrycker mest rasism och hat - behöver lägga fler timmar på omvärldsanalys.

När det kommer till SD som parti och deras politiker/politikeraspiranter så är det en sak som är säker:
Att stå upp som SD-representant kräver kurage, mod och styrka som ingen av de andra partiernas medarbetare behöver prövas för.

Det som hänt och händer längs den här resans gång (från år 2006 och framåt) är att det uttryckta hatet från omgivningen sakta men säkert varit med och skapat ett parti vars medlemmar gått igenom ett kittande stålbad.
Den som själv gått igenom en kris tillsammans med en eller flera personer vet vilken effekt det får när man kommer ut på andra sidan tillsammans och inte splittrade åt olika håll.

Att sedan den här gruppen har en partiledare som står starkare än någonsin efter flera års allsköns officiell, och troligen även inofficiell, mobbing och trakasserier från erkända ledare på alla möjliga nivåer samt ordinära imbeciller - får mig att undra om inte SD i sin helhet är på god väg att bli Europas, kanske ett av världens, starkaste och mest sammansvetsade partier.

SD, politikens svar på Spetznaz.
Ironi?

Till Riley:
Utifrån raderna ovan - orkar du, stå på dig.

@No1 Ja, SD är modiga och starka som står upp för sin rasism så! Här är en fin liten lista på några sympatiska, smarta och modiga saker de har gjort de senaste åren: http://www.lajkat.se/14-saker-du-maste-tanka-pa-innan-du-rostar-pa-sd-pa-sondag/ :)

Ditt svar har inget att göra med det jag skrev så antingen förstod du inte innebörden eller så är svaret bara ett utmärkt exempel på:

http://www.oregrundarbloggen.com/wp-content/uploads/2014/02/3-små-apor-svartvit.gif

Jasså!?
SD: 61
Alla andra partier sammanlagt: 17

Jag vet inte bestämt vad det är som får dig att tro att SDs politiker och sympatisörer skulle vara värre samt lika många eller fler i antal än i övriga partier när det gäller regelvidrigt beteende.
Gissningsvis beror det inte på att du har särskild insyn i politiken utan att du som många andra tror på allt du INTE läser.

Jag tycker inte det är något beundransvärt eller fint att se en gemenskap eller "mod och styrka" efter en massa (!) rasistiska uttalanden. Det är inte fint, bara hemskt och vidrigt.

Bortsett från att du hittar exakt samma problematik i övriga partier så är det inte konsekvensen av rasistiska uttalanden som kittat ihop en gemenskap inom SD.
Att någon skulle anses särskilt modig och stark efter att ha stått upp för sina rasistiska uttalanden är inget jag uttalat eller beskrivit.

Bortsett från att du hittar exakt samma problematik i övriga partier så är det inte konsekvensen av rasistiska uttalanden som kittat ihop en gemenskap inom SD.
Att någon skulle anses särskilt modig och stark efter att ha stått upp för sina rasistiska uttalanden är inget jag uttalat eller beskrivit.

Jag hittar inte exakt samma problematik i övriga partier.

Dessutom är det deras rasism som fått dem att gå igenom "kriser". Inget annat.

Jag vet inte bestämt vad det är som får dig att tro att SDs politiker och sympatisörer skulle vara värre samt lika många eller fler i antal än i övriga partier när det gäller regelvidrigt beteende.
Att jaga invandrare med järnrör sätter en så låg nivå att inga andra partier ens kommer i närheten.
Eller att beskriva Islam som ett hot och visa skrämselpropaganda på låtsas-muslimer.

Själva partiet är rasistiskt.
Det är skillnaden mot andra partier.
Det står på deras hemsida.

1. Jag hittar inte exakt samma problematik i övriga partier.

2. Dessutom är det deras rasism som fått dem att gå igenom "kriser". Inget annat.

1. Det gör du inte nej. Om du börjar söka och gräva efter information på egen hand så kanske du finner.

Stycke nr två är bara ett konstaterande att du antingen inte förstod min post eller inte trodde på den eller helt enkelt inte håller dig ajour med vad som händer.
Med tanke på ditt första svar i denna post tror jag det understrukna alternativet är en stark kandidat.

"De kan ju bo i plåtskjul och äta bananer."

Gösta Bohman's berömda citat ifrån 1975 om människor ifrån Afrika.

Inget nytt under solen alltså ang. Moderaterna. ;-)

Nu vet jag inte vilken värld du bor i men som jag ser det så har de flesta partier gjort sig av med den typen av åsikter de senaste 40(!) åren. Vänsterpartiet kallar sig inte längre kommunister eller tycker att Sovjet och DDR var så där himla helylle som de tyckte då. Moderaterna har gått från konservativa till nyliberala och arbetat hårt för att bli av med svartblå element och även t ex SaP har hållit en hård linje mot de förtroendevalda som kommit med rasistiska uttalanden. Det som man kan se som gemensamt för dessa partier i dagsläget är att förtroendevalda som uttalar sig på det viset är undantag som fördöms hårt av partiledningarna omedelbart.

Ett annat parti har lite svårt att hålla den antirasismpolicy man gått ut med eftersom det är så ofta deras företrädare trampar i klaveret...

1. Att jaga invandrare med järnrör sätter en så låg nivå att inga andra partier ens kommer i närheten.
Eller att beskriva Islam som ett hot och visa skrämselpropaganda på låtsas-muslimer.

2. Själva partiet är rasistiskt.
Det är skillnaden mot andra partier.
Det står på deras hemsida.

1. För min del gör inte den händelsen att andra partiers mindre medialt kända fadäser/ internt kokande under ytan/smygrasism blir mindre intressant eller slutar existera.

2. Ja där finns det många som tvistar och det låter jag andra få roa sig till dödagar.
Istället går jag direkt på kärnan i konstaterandet att ett parti är sin sympati- och väljarkår och frågar:
Hur många sympatiserar eller röstar på SD av rasistiska skäl?
Gissningsvis, mycket liten del.

Ehsan Fadakar har lyckats villa in sig på rätt spår gällande alternativa frågeställningar, ibland händer det:
http://nyheter24.se/nyheter/kroniko...aggregation&fb_aggregation_id=288381481237582

Här en sida att läsa och våndas över.
http://www2.sverigedemokraterna.se/var-politik/kulturpolitik/
Rena Bevara Sverige Svenskt propagandan.

Inte rasist men...
Och mina frågor blir då.
Är de andra medvetna om att de röstar på ett rasistiskt parti?
Vill de faktiskt rösta på ett parti som är rasistiskt? På riktigt?

Svaret finns redan.
I de fall vi utgår från att personen själv är av åsikten att SD inte bara är rasistiskt enligt tolkningar av partiprogrammet utan även för en rasistisk politik - så blir svaret:
Uppenbarligen och bevisligen.

Därmed drar du kanske slutsatsen att det måste handla om ett resonemang från en rasist eller så skapar det följdfrågan:
Men varför då?

Där finns två troliga svarsalternativ:
1. För att personen är rasist.
2. För att det inte finns några, dvs inte ett enda alternativ, för den som vill se en förändring i svensk migrationspolitik, vilket de senaste åren kommit att bli den största och snabbast växande utgiften.

1. Det gör du inte nej. Om du börjar söka och gräva efter information på egen hand så kanske du finner.

Stycke nr två är bara ett konstaterande att du antingen inte förstod min post eller inte trodde på den eller helt enkelt inte håller dig ajour med vad som händer.
Med tanke på ditt första svar i denna post tror jag det understrukna alternativet är en stark kandidat.
Vilket annat parti har folk på höga poster som ständigt uttalar sig rasistiskt? Upplys mig!

Vad är det för kris SD gått igenom som jag missat? Upplys mig!

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka