Moderata rasister avslöjade

Vilket annat parti har folk på höga poster som ständigt uttalar sig rasistiskt? Upplys mig!

Vad är det för kris SD gått igenom som jag missat? Upplys mig!

Alla partier finns representerade, på alla nivåer inkl väljare och sympatisörer. Det handlar heller inte bara om rasism eller att uttrycka sig nedsättande mot annan etnicitet utan precis allt som kan anses vara fördomsfullt och oetiskt.
Det andra finns beskrivet i min post.

Den stora skillnaden är är att de andra partierna inte drar fram en massa dravel om vad det innebär att vara svensk som tex "essens" som inte kan ses som något annat än ras, eller hur farligt det är med kulturblandning, dvs SD är rasistiskt de andra inte! I vilken utsträckning väljarna är rasister eller bara inte fattar att de röstar rasistiskt är svårt att veta.
PL

Nej, och den som sitter med övertygelsen att SD som parti, samt dess väljare och sympatisörer, vinner kampen om vem som uttrycker mest rasism och hat - behöver lägga fler timmar på omvärldsanalys.

När det kommer till SD som parti och deras politiker/politikeraspiranter så är det en sak som är säker:
Att stå upp som SD-representant kräver kurage, mod och styrka som ingen av de andra partiernas medarbetare behöver prövas för.

Det som hänt och händer längs den här resans gång (från år 2006 och framåt) är att det uttryckta hatet från omgivningen sakta men säkert varit med och skapat ett parti vars medlemmar gått igenom ett kittande stålbad.
Den som själv gått igenom en kris tillsammans med en eller flera personer vet vilken effekt det får när man kommer ut på andra sidan tillsammans och inte splittrade åt olika håll.

Att sedan den här gruppen har en partiledare som står starkare än någonsin efter flera års allsköns officiell, och troligen även inofficiell, mobbing och trakasserier från erkända ledare på alla möjliga nivåer samt ordinära imbeciller - får mig att undra om inte SD i sin helhet är på god väg att bli Europas, kanske ett av världens, starkaste och mest sammansvetsade partier.

SD, politikens svar på Spetznaz.
Ironi?

Till Riley:
Utifrån raderna ovan - orkar du, stå på dig.

Men då är ju Socialdemokraterna VÄRRE än SD

http://politikfakta.se/2013/04/atta...-steriliseringar-pa-rasbiologiska-institutet/

Så alltså går det ju inte att rösta på S heller då de har varit rasister och värre betydligt längre och mer utstuderat än SD ...
För det är väl de ni baserar era röster på ... Saker som hände "för länge sen" inte det som händer nu...
Inte vad enskilda personer gör, för det finns ju individer i ALLA partier som lätt skulle plats i SD men som hör och häpna faktiskt har annan partitillhörighet. Men de är ju så få så de räknas inte...

Indirekt ? rasistiska undertoner, främlingsfientlighet ?

Ni pratar ju om att SD har rasistiska GRUNDER ... Och här visar jag att det finns fler partier med VÄRRE grunder/historier...
Men de va ju länge sen ?

Då säger jag som LBB ... Visa vart i partiprogrammet som SD står för att vi ska etniskt RENSA UT alla invandrare ...

Jajust de sen va de ju några som sprang med ett järnrör å skrek blatte... Inte den smartaste skaran (oavsett vilket parti de tillhört) och så har vi ju lite skattefiffel ... Och sen har vi andra partiers "svarta" får .... Listan blev lång (den jag hitta)

https://docs.google.com/document/d/...N2RNXUiP-i3HFJVz84zL8/mobilebasic?pli=1&ap=12

Att många tolkar SD rasistiskt innebär inte att ALLA gör det. Det är det som är det fina med texter... Alla kan tolka det olika.

En del tolkar bibeln bildligt, andra som råd, andra som skräp
En del tolkar koranen bildligt, andra som råd, andra som skräp
En del tolkar Pippi som stark och självständig, andra som envis och oresonlig och har problem med vuxna.

TOLKNINGAR ... tänk så olika vi kan se på saker...

Och ja jag vill ha minskad asylinvandring, jag är inte för att skicka ut alla redan boende i sverige. Men vi måste fixa med de som redan bor här innan vi tar in ännu fler. Och därmed röstade jag på SD... (japp redan röstat)

. Och därmed röstade jag på SD... (japp redan röstat)
Då så har du röstat på ett rasistiskt parti.

"Sverigedemokraterna arbetar för ett Sverige där samhället präglas av en historiskt rotad, gemensam svensk kultur som skapar sammanhållning och solidaritet mellan medborgarna. Ett Sverige där det svenska kulturarvet respekteras och levandehålls."

På hemsidan just nu.
http://www2.sverigedemokraterna.se/valmanifest/ett-brett-svenskt-och-tillgangligt-kulturliv/

Så visst, om du är rasist så är det ju rätt parti för dig.
Men försök inte att lura vare sig dig själv eller någon annan om att det inte skulle vara en rasistisk röst.

Mera just nu på hemsidan.
"
Ett starkare stöd till kristna som förföljs på grund av sin tro i olika delar av världen samt ett tydligare motarbetande av islamism och andra totalitära ideologier som bidrar till att destabilisera världen."

Indirekt ? rasistiska undertoner, främlingsfientlighet ?

Ni pratar ju om att SD har rasistiska GRUNDER ... Och här visar jag att det finns fler partier med VÄRRE grunder/historier...
Men de va ju länge sen ?

Då säger jag som LBB ... Visa vart i partiprogrammet som SD står för att vi ska etniskt RENSA UT alla invandrare ...

Jajust de sen va de ju några som sprang med ett järnrör å skrek blatte... Inte den smartaste skaran (oavsett vilket parti de tillhört) och så har vi ju lite skattefiffel ... Och sen har vi andra partiers "svarta" får .... Listan blev lång (den jag hitta)

https://docs.google.com/document/d/...N2RNXUiP-i3HFJVz84zL8/mobilebasic?pli=1&ap=12

Att många tolkar SD rasistiskt innebär inte att ALLA gör det. Det är det som är det fina med texter... Alla kan tolka det olika.

En del tolkar Pippi som stark och självständig, andra som envis och oresonlig och har problem med vuxna.

Och ja jag vill ha minskad asylinvandring, jag är inte för att skicka ut alla redan boende i sverige. Men vi måste fixa med de som redan bor här innan vi tar in ännu fler. Och därmed röstade jag på SD... (japp redan röstat)

Citat ur Principprogrammet om Människan:
"
Det finns dock också en
nedärvd essens hos varje människa som man inte kan undertrycka i hur hög
utsträckning som helst utan att det får konsekvenser. Delar av denna essens
är gemensam för de flesta människor och annat är unikt för vissa grupper av
människor eller för den enskilde individen. Någon komplett förteckning över
vad som ingår i denna mänskliga essens har vi ännu inte och kommer kanske
heller aldrig att få. Till hjälp med att skapa en grovkornig bild kan vi dock ta
den moderna vetenskapen och den mänskliga historien.

Av detta drar vi slutsatsen
att en stark nationell identitet och ett minimum av språkliga, kulturella och
religiösa skillnader har en gynnsam effekt på sammanhållningen, tryggheten
och stabiliteten inom ett samhälle.
"

Man ska alltså använda den mänskliga essensen, dvs nedärvda egenskaper som finns hos vissa grupper av människor, som utgångspunkt i politiken för att kunna skapa ett minimum av skillnader i samhället (homogenisera med avseende på nedärvda egenskaper), vissa passar in - andra inte. Det är så rasistiskt det kan bli, utan att använda ordet ras.

Men du, det är politik vi pratar om.
tolkningen av Bibeln är var och ens ensak i ett sekulärt samhälle, men skulle religionen vara statsbärande är den statsbärande tolkningen som finner praktisk tillämpning.

Det spelar ingen roll hur DU tolkar SD, det är farligt att tro att SDs politik är anpassningsbar utifrån olika tolkningssätt. SDs politik är det den är. Tycker du liksom SD att muslimer är största hotet mot det svenska samhället och att vi har olika ansvar gentemot människor beroende på varifrån de kommer, så visst rösta på SD. Men låt dig inte luras att SD är ett parti för alla som ser problem med invandringspolitiken. SD har blivit ett sätt att visa missnöje, men det innebär inte att politiken är adaptiv utifrån den personliga utgångspunkten.

Jag ser stora problem med integrationen i Sverige, men jag skulle ALDRIG rösta på SD. Jag tror på förbättrad integration där invandrade snabbare kommer ut i arbetslivet. Ett sätt att ge invandrare bättre möjligheter på den svenska arbetsmarknaden är att komma till rätta med vardagsrasismen, som t.ex. tar sig uttryck i att människor med "osvenskt" namn har svårare att få jobb. Jag vill ha minskad segregering och förbättrad integrationen och då är SD helt fel väg att gå eftersom SDs politik bygger på ett "vi och de"- samhälle där de som assimileras är de som är välkomna. Ett sånt samhälle vill jag inte ha. Jag tror inte på assimilering, jag tror på integration.

Vill du rösta på SD ska du givetvis göra detta, men lura dig inte att SD är det enda parti som bryr sig om invandringsfrågorna och tro inte att SDs politik är en tolkningsfråga. Röstar man på SD köper man hela paketet, inkl rasismen,
järnrörsmaffian och tron på assimilering m.m. Du är extremt naiv när du jämför SDs politik med tolkningen av Pippi Långstrump.

Att tolka SD som icke rasistiskt är som att tolka:
Bibeln som icke Kristen.
Koranen som icke Muslimsk.
Pippi som en funktionshindrad med svåra fysiska handikapp.

En sak är lite konstig. Varför vimlar det inte av sverigedemokrater i våra hembygdsföreningar tex? Eller i kyrkan på söndagar?

Nja, kyrkan har varit tydlig i sitt ställningstagande tycker jag. Folkmusikrörelsen har också satt ner foten. Influenser utifrån kan vi inte leva utan och så har det varit sedan hedenhös.

Med tanke på att Sverigedemokraterna OCH kyrkan har enormt starka fästen i min bygd, antar jag med statistisk säkerhet att överlappet dessutom är signifikant. Om de är öppna med sina val, vet inte jag, som inte är engagerad i vare sig kyrka eller hembygdsföreningar.

Med tanke på att Sverigedemokraterna OCH kyrkan har enormt starka fästen i min bygd, antar jag med statistisk säkerhet att överlappet dessutom är signifikant. Om de är öppna med sina val, vet inte jag, som inte är engagerad i vare sig kyrka eller hembygdsföreningar.

Jag ser inte hur statistik kan bevisa det du säger alls faktiskt. Vad är statiskt säkerställt här? Har du källa på det?

Jag ser inte hur statistik kan bevisa det du säger alls faktiskt. Vad är statiskt säkerställt här? Har du källa på det?

Okvalificerad gissning:
Man kan nog säga att av de få som sitter på kyrkbänkarna numer så är det nog tre partier som utgör majoriteten KD, SD, Kristna Värdepartiet.

KD har ju tappat och enligt de undersökningar jag sett är det främst till SD och KV.

Nej, det var lite ironiskt, baserat på min alldeles egna observation. Om 15% röstar på SD (och 20% KD) och 70% går i kyrkan - antar jag att det finns ett överlapp. Fast med ditt ordval kanske det är statiskt säkerställt.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka