Modell på bestick?

Andorra

Trådstartare

Någon som vet vad det här är för modell? Har varit min pappas och de är minst 50 år gamla.

De är väldigt lika mina föräldrars bestick, som de fick när de gifta sig på 60-talet. Ska försöka komma ihåg att fråga dem vad besticken heter :) !

Det kan inte vara Eva eftersom den är i nysilver och tillverkas av Gense. TS bestick är gjorda i rostfritt stål och tillverkade av Eskilstuna Jernbolaget. Men modellen ser å andra sidan onekligen väldigt lik ut. Kanske Gense har övertagit den?

Oops! Som det kan bli
Ser onekligen ut som Eva men tror inte på nysilver.
Sitter en liten blomma vid fästet mot själva blondinen i skedskålen.
Eftersom även Eva har en liten blomma vid fästet mot skeden/gaffeln/kniven så tror jag på Eva ändå.

Det kan väl inte vara omöjligt att den tillverkades i både nysilver och rostfritt?

Det fanns en tid när rostfritt var en liten aning exklusivt.:)

Eftersom även Eva har en liten blomma vid fästet mot skeden/gaffeln/kniven så tror jag på Eva ändå.

Det kan väl inte vara omöjligt att den tillverkades i både nysilver och rostfritt?

Fast som jag skrev ovan så är Eva ett bestick från Gense och det är inte Gense som har gjort TS bestick.

Järnbolaget lade väl ner på 60-talet.
Låsbiten gick till ASSA, men vart tog deras bestick-serier vägen?

Och vad är skillnaden mellan Gense och MemaGab?
För det är på MemaGabs hemsida som Eva finns.

Rostfritt är ju mer lättskött. Antar att det är det för besticken är verkligen i nyskick. Aldrig använda sa min mor. Bara legat i samma låda i över 50! år!

Finns det något värde i dom? (Inte för att jag ska sälja) Helt komplett med 12 av varje både till mat och dessert.

Rostfritt är ju mer lättskött. Antar att det är det för besticken är verkligen i nyskick. Aldrig använda sa min mor. Bara legat i samma låda i över 50! år!

Finns det något värde i dom? (Inte för att jag ska sälja) Helt komplett med 12 av varje både till mat och dessert.
Ring Gense och fråga? Om historia menar jag.

Liknande trådar

Hemmet Jag vill köpa en bubbelmaskin till vår son i julklapp, men jag hittar ingen vettig modell! Fick tipset om Power, men den verkar ha...
Svar
1
· Visningar
213
Senast: kamomillo
·
Hemmet Kort intro: Min frys är full. Jag vet att jag behöver extra frysmöjligheter över julen. (Nej, min ordinarie frys kommer inte att tömmas...
2
Svar
23
· Visningar
1 243
Senast: NilHe
·
Hemmet Håller på med en badrumsrenovering som dragit ut i evigheter. Nu är äntligen allt nästan klart men plötsligt säger hantverkaren att den...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
3 476
Senast: MiniLi
·
Hemmet Våra gamla fönsterlås börjar ge upp och brista. De är av modell 280, är vad jag har lyckats klura ut (det är i alla fall samma modell)...
Svar
9
· Visningar
392
Senast: co-SMAD4
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka