A

AWAKE

Förut så har ju Chihuahua och andra småttingar varit på topplistan av modét och sedan kom Jack Russeln och nu verkar det som om Grand Danois är på topplistan? Eller? Vilken hund är populärast just nu?
 
Sv: Modé

schäfern har toppat listan i flera år.

språkpolisen måste bara anmärka på din stavning. mode stavas mode, en ´över bokstaven e betyder att det uttalas modee :p
 
Sv: Modé

schäfern har toppat listan i flera år.

språkpolisen måste bara anmärka på din stavning. mode stavas mode, en ´över bokstaven e betyder att det uttalas modee :p

Då måste bara stavpolisen hoppa in och säga att meningar börjar man med stor bokstav! ;)

Men jag hajade också till över modé. :rofl: Man ser rätt många varianter på stavning och folks sätt att utrycka sig i skrift här på buke.
 
Sv: Modé

Haha, är det så?

Jag upptäckte också att jag slarvade ett tag, men gav mig själv en redig omgång och då upphörde det, till min förvåning...;)
 
Sv: Modé

Läste alldeles nyss SKKs pressmedelande om att småhundstrenden håller i sej trots allt.

Om du går in på SKKs hemsida hittar du på första sidan ett pressmeddelande om vilka raser som har gjort vad under 2006. Intressant att se är att rottweiler har minskat, king charles har ökat ännu mer. Och Chinese Crested har nått 10:e plats från 2005 års 16:e plats.

www.skk.se
 
Sv: Modé

Dvärgpinschrarnas antal ökade med 30 % förra året. Det är också en ganska stor ökning. Så jag tror att dvärghundstrenden håller i sig.
 
Sv: Modé

amstaff, och speciellt blandningar med amstaff har väl åxå ökat en hel del de senaste åren.

Är väl svårt att se hur pass mycket eftersom de är just blandraser, som kanske reggas som just blandras.
 
Sv: Modé

ja visst har dom ökat en hel del?

När jag skaffade min dp för 5,5 år sedan visste typ inga va de va för ras. nu har var å varannan människa en=)

Men nu e de tydligen inte alls lätt att få valpar sålda. så de kanske avtar. eller så finns de allderles för många uppfödare numera. eller så är de fel säsong helt enkelt
 
Sv: Modé

Bwahahaha, min ras finns inte ens med. :banana:

För övrigt, till TS, som de andra säger: Mode stavas "mode", inte "modé". Ska man nödvändigtvis ha en accent så passar väl è bättre.
 
Sv: Modé

Haha, ni är ju för roliga. :rofl: Jag var extremt trött och jag vet mycket väl hur mode stavas. Klockan var sen och jag hade varit uppe sedan halv sex.. OKEJ!? :D
 
Sv: Modé

Även dvärgschnauzern är väldigt populär. Skulle ligga på topp 10 om man inte registrerade varje färg för sig. Lite konstigt eg då man får para mellan de olika färgerna...
 
Sv: Modé

Och eftersom det redan påpekats, så kanske man inte behöver tjata om det?
Jo. Språkmisshandel ger mig tics.
twitch%20smilie.gif
 
Sv: Modé

precis. de har ökat väldigt mycket här åxå. de sista 2 åren typ. nu har de väl börjat avtagit kanske.
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Tänkte fråga lite öppet här där det säkert finns en del erfarenheter. Funderar på kommande hund. Jagar och har kommit in på att fundera...
2
Svar
24
· Visningar
2 188
Övr. Hund Min killes familj har två hundar, en grey och en whippet. De är båda trevliga och har aldrig haft problem med att träffa nya personer...
Svar
13
· Visningar
1 313
Senast: hastflicka
·
Hundavel & Ras Disclaimer: jag kan ingenting om hundar. En mycket nära vän (och tillika min stallägare) har världens bästa hund. Eller ja, egentligen...
2 3
Svar
46
· Visningar
5 741
Hundträning Något luddig trådstart kanske men jag har ett problem med att min ena hund har gjort utfall mot barn i koppel. Med utfall menar jag att...
2
Svar
38
· Visningar
4 521
Senast: Liran
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp