S

sandra861113

Är så att jag står i ett stort stall me ungefär 30 boxar. Så är det så me det jobb jag har är ja leig på dagarna. Undrar vad kan man ta om man ska betalt med lite tjänster.

1: Mockning måndag-fredag
2: mockning plus utsläpp måndag-fredag
3: mockning plusutsläpp plus blanda mat och fixa hö.

Vad hade ni viljat ta betalt på dom olika 3 sakerna?

Sv: Mockning

Jag skulle erbjuda:

Mockning/dag inkl packing foderkassar och foderhinkar 20-25 kr/häst

Allt i ett med ovanstående inkl utsläpp ca 40-50 kr

(dagspris alltså)

Sv: Mockning

Det blir ju som en hel månadslön och om de inte bett om hjälpen vill de nog inte betala så mycket. Det tar förstås en stund att mocka 30 boxar mm men vem gör det annars då?
Det beror ju lite på vad de har möjlighet att ta i hyra för boxarna också. Skulle du mocka, släppa ut, göra mat för 50:- per häst/dag så skulle det ju bli 1500:- i månaden bara för en häst. Okej, det kanske är värt det egentligen men sådan är inte verkligheten. Jag vet att du bara skulle göra detta 5 dagar i veckan men jag räknade alla bara för att få fram vad det bli i förhållandet till hyran.
Du kanske kan få ha din häst gratis plus viss ersättning beroende på hur mycket du gör?
Jag tror du får fråga vad de är beredda på att betala och sedan avgöra om det är värt det eller ej helt enkelt.

Liknande trådar

Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
12
· Visningar
1 405
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
3 699
Senast: Lhas
·
Hästvård Hej! Jag har ett sto som jag haft i 2år och har några bekymmer jag skulle vilja diskutera. Min häst är 5år gammal som under...
2
Svar
24
· Visningar
3 196
Senast: Ridinglady
·
Anläggning Jag har 2 egna hästar på en liten gård i en by i västra Götaland, har även 2 inackoderingar. Jag tycker det är så svårt det här med hur...
2
Svar
37
· Visningar
5 725
Senast: Ajda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar