Mockmaskin

Haffe

Trådstartare
Vi har precis köpt et nytt, stort stall. Det innebär ju då också sin andel med boxar som skall mockas ut dagligen. Har nu börjat se på mockningsmaskiner, och har bla. kommit over E*** Muck. Någon erfarenheter? Ev. andra maskiner som fungerar? Vi kommer använda finkornig spån i boxarna.
 
Sv: Mockmaskin

Vi har haft en föregångare till EasyMock som hette Mockalett. Den var faktiskt jättebra! Det enda problemet vi hade i stallet var att den som skötte stallet inte såg till att ladda batteriet tillräckligt ofta och på 20 hästar behöver det laddas någon/några gånger i veckan. Annars var det jättesmidigt! Kissfläckarna får man ta vid sidan av eller ha bädd då men jag tyckte de rensade ut jättebra och det gick ju knappt åt något torv (vi hade torv) i boxarna!
 

Liknande trådar

Anläggning Jag har 2 egna hästar på en liten gård i en by i västra Götaland, har även 2 inackoderingar. Jag tycker det är så svårt det här med hur...
2
Svar
37
· Visningar
5 697
Senast: Ajda
·
Anläggning Nu är det äntligen dags att börja fundera på renoveringen av stall hemma hos oss! Vi har alltså inget färdigt stall, utan det är gamla...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
8 206
Senast: Ajda
·
Ekonomi & Juridik Hej! Någon som var lite koll på hur jag kan gå tillväga i min situation. Långt inlägg men tyvärr nödvändigt för att förklara hela...
2 3
Svar
57
· Visningar
11 045
Anläggning Jag bor på en mindre hästgård som jag inte haft så länge. Jag har ett stall med fyra boxar där takhöjden är "på gränsen" eller rent av...
Svar
18
· Visningar
2 490
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Ramla av varje uteritt?!
  • Bildtråden
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

Tillbaka
Upp