Möbler på uteplats?

Red_Chili

Trådstartare
Det är bara att inse, möblerna på uteplatsen som är där nu kommer nog inte att överleva sommaren. Bordet är hemskt vingligt och flera av stolarna är trasiga. Visserligen har vi 2-3 hela stolar och det är väl så många som egentligen får plats... Men ändå.

Så:
Tips på var man kan hitta billiga, snygga och framförallt lättskötta möbler!
Inget jättestort, inte trämöbler.

Sv: Möbler på uteplats?

Jag har liknande stolar som de i länken. Jag tycker de är ganska smidiga och bekväma (framför allt eftersom man kan fälla ner ryggstödet på dem, samt fälla ihop dem t.ex. när de ska förvaras under vintern, annars är de förstås ganska klumpiga). Dessutom behöver man som sagt inte tänka på dynor eller liknande, samt att de verkar tåla regn bra. Dock vet jag inte hur länge de håller sig fräscha; det är första sommaren jag har mina nu (eller tja, jag köpte dem förra året men det är först i år jag har orkat släpa ut dem :p).

Till dem har jag ett bord liknande detta, med hål för parasoll (vilket jag är innerligt tacksam för när eftermiddagssolen når uteplatsen).

Tillägg: ser nu att stolarna i länken ovan är av aluminium. Det är inte mina. Jag kan tänka mig att aluminium är mer hållbart, men antagligen också dyrare?

Senast ändrad:

Gjut en egen bordsskiva i betong, kolla t ex finja.se för tips. Blir skitsnyggt och hållbart!

Kolla blocket. Många säger billiga utemöbler i nästintill nyskick för lägre än halva priset:grin:

Åh, jag tänkte inte ens på blocket trots att jag tidigare kollat runt där massor efter andra saker :D

hehe blocket är kanon. Letar själv trädgårdsmöbler fast jag håller mig till neråt så vi behöver inte bråka om samma möbler :)

Liknande trådar

Övr. Barn Vi ska köpa en ny bil i vår/sommar och vi behöver göra lite research inför detta. Jag är i princip helt ointresserad av bilar, jag vill...
2
Svar
22
· Visningar
2 015
Senast: Guldaskig
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 613
Gravid - 1år Jag kommer förhoppningsvis få ett barn till hösten. Jag bor idag i Malmö, där jag också jobbar. Jag kommer att vara självstående. Jag...
Svar
15
· Visningar
1 556
Senast: Queen
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
25 412

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka