Enya
Trådstartare
Vicke mög!Att många klagar på en operatör behöver inte innebära att det inte är den som ger snabbast uppkoppling just där du befinner dig. Om klagomålen handlar om annat skall man självklart beakta dem.
Jag kan tänka mig att en flytt på någon decimeter kan påverka hastigheten. Fri sikt och/eller så få kompakta hinder som möjligt mellan routern och den mast den kopplar upp sig mot är vanligen bäst.
I ett fönster närmast masten, gärna högt är nog bra. Operatören kanske kan informera om i vilket väderstreck DERAS närmaste mast MED RÄTT TEKNIK finns.
Jag hade tidigare comviq det var lika snabbt som telia men långsammare än tre när jag testade, men det kan vara annorlunda bara några hundra meter bort.
Här, i eller på, finns min router (det stod på, men barnen roade sig med att stänga av det för varandra när de blev ovänner.... så det hamnade i...). Skåpet som står till vänster i bild. Det stod tidigare där byrån nu står. Så i det hörnet fungerade det bättre. det visar dock full täckning var det än står, och så är det på datorn också ibland trots att det är svajjigt som tusan. Jag kanske får testa flytta tillbaka det och se om det blir en bättre förändring. Innan jag rusar i väg och byter tänker jag. Jag har dock svårt att se att jag blir en långvarig kund hos Tele2 så jag tackar för alla tips!