Mobilabonnemang med "Fast pris"

Fibusen

Trådstartare
Har haft kontantkort hela livet,just för att jag varit nojjig över att fakturan ska bli svindyr! :p Nu dom senaste åren ringer jag dock inte så mycket,innan så ringde man ju kompisar och snackade om allt och inget,man ringde och letade efter fester,pratade med ragg flera timmar/dagen,nu har man ju kommit ifrån det lite när man har man och barn!

Har för första gången börjat fundera på abonnemang, och ett sånt här fast pris låter ju väldigt lockande,men är det så enkelt att det bara kostar 195:- och inget mer? Så får man ringa till allt och alla inom Sverige och prata hur mycket och länge man vill?

Jag tankar i dag på mobilen ca 75:- x 2 eller 3 varje månad. Så bara där går man ju i princip plus minus noll. Jag har även funderingar på att ta bort hemtelefonen om det nu visar sig att man verkligen kan ringa vart och hur länge man vill. Eftersom vi som sagt har barn så lär jag ju ALLTID kunna ringa om det blir något,och tex försäkringskassan,bvc och liknande kan det ju vara långa väntetider,så ska man ringa från mobilen som det ser ut i dag så kostar det mig typ 2,50 minuten. Det kostar det för övrigt till alla andra som inte har compiq heller... Börjar bli less på att man setat i telefonkö,sen när man kommer fram så är pengarna nästan slut,vilket inträffade sist jag ringde veterinären i stallet,han få det jag ville ha sagt snabbt,svar på det,tack och hej,sen bröts det.

Men om man har ett fast pris så kan man ju skippa hemtelefonen,vilket gör att jag spar ytterligare ca 250:-/månad.

Men sen blir jag så fundersam som sagt efterseom det låter lite bra för att vara sant! Nu ringer ju inte jag så himla mycket,men tänk sånna som sitter fast med telefonen i örat,hur kan bolagen tjäna på dessa liksom? :p

Sv: Mobilabonnemang med "Fast pris"

Vet inte vilken operatör du har, men jag har comviq och tankar kontant med fast pris. 145:- i månaden räcker bra för mig!

Ringer och sms:ar till alla inom Sverige, oberoende operatör. Surfar inte så mycket, har 0,2 GB på det priset.
Sonen är i princip alltid uppkopplad och har då fast 195 istället, 1 GB.

Antar att abonnemangen fungerar lika som kontantkorten, fast där kan man ju välja att ha öppet för att kunna ringa t ex betalsamtal och utland, vilket då debiteras över det fasta priset.

Sparat massor själv på det här, och bra att veta att ungarna alltid kan nå en vid behov, dvs pengarna tar inte slut som på vanliga kontantkort;)

Jag har Comviq och har alltid haft. Nu är jag dock öppen för förslag,men lutar åt att stanna kvar hos dom. Jag surfar inte så mycket från mobilen,kollar väll mejlen/facebook kanske i snitt 2 ggr om dagen,men då kikar jag bara in som sagt om det hänt något,sitter aldrig och "hänger" på FB från mob tex.

Kan man ringa hemtefonnummer också,elelr är det bara mobilnummer? Och det ska ju ej täcka betalsamtal som tex eniro osv,men man borde väll kunna ringa exepelvis försäkringskassan "gratis"?

Jag har skaffat Comviq fast-pris-abonnemang till min son. 245 kr/månad. Det är ju begränsningar i det, men de ligger så högt att inte ens han som 17-årig grabb lyckats komam upp i taket. Då tycker jag att det plingar konstant i hans telefon...:p

Den stora fördelen med det abonnemanget är att det är spärrat för allt som kostar extra. Dvs. det kan aldrig bli mer än 245 kr/månad. Känns tryggt tycker jag...:)

Har haft kontantkort hela livet,just för att jag varit nojjig över att fakturan ska bli svindyr! :p Nu dom senaste åren ringer jag dock inte så mycket,innan så ringde man ju kompisar och snackade om allt och inget,man ringde och letade efter fester,pratade med ragg flera timmar/dagen,nu har man ju kommit ifrån det lite när man har man och barn!

Har för första gången börjat fundera på abonnemang, och ett sånt här fast pris låter ju väldigt lockande,men är det så enkelt att det bara kostar 195:- och inget mer? Så får man ringa till allt och alla inom Sverige och prata hur mycket och länge man vill?

Jag tankar i dag på mobilen ca 75:- x 2 eller 3 varje månad. Så bara där går man ju i princip plus minus noll. Jag har även funderingar på att ta bort hemtelefonen om det nu visar sig att man verkligen kan ringa vart och hur länge man vill. Eftersom vi som sagt har barn så lär jag ju ALLTID kunna ringa om det blir något,och tex försäkringskassan,bvc och liknande kan det ju vara långa väntetider,så ska man ringa från mobilen som det ser ut i dag så kostar det mig typ 2,50 minuten. Det kostar det för övrigt till alla andra som inte har compiq heller... Börjar bli less på att man setat i telefonkö,sen när man kommer fram så är pengarna nästan slut,vilket inträffade sist jag ringde veterinären i stallet,han få det jag ville ha sagt snabbt,svar på det,tack och hej,sen bröts det.

Men om man har ett fast pris så kan man ju skippa hemtelefonen,vilket gör att jag spar ytterligare ca 250:-/månad.

Men sen blir jag så fundersam som sagt efterseom det låter lite bra för att vara sant! Nu ringer ju inte jag så himla mycket,men tänk sånna som sitter fast med telefonen i örat,hur kan bolagen tjäna på dessa liksom? :p

Jag har 3 fast pris, betala 300 kr i månaden och får då prata i Telefon 50 timmar, skicka 3000 SMS/MMS och surfa för 3 gig, Dock lägger jag in en 100 extra nu och då för att t.ex kunna betala en SMS biljett etc via min mobil (eller ringa syrran i Finland). Sedan får man också tänka att fast pris oftast inte fungerar att ringa utanför sveriges gränser eller till utländska telefonnummer...

För att de flesta inte ringer numer utan använder nätet. Så nu tar bolagen betalt för datatrafiken istället.

Jag har fastpris hos Telenor. Dyrare än dom andra med sina 699 kr i månaden men jag har inga som helst begränsningar what so ever.
Får ringa, mmsa och smsa samt surfa helt obegränsat och har dessutom tvillingkort till min tab som går på samma abonnemang så vi surfar dubbelt upp då den används varje dag.
Numera begränsas ju surfen till X antal GB man får använda i månaden och det finns ingen begränsning med mitt abonnemang.
Är supernöjd!

Jag har samma som du, och är verkligen toppennöjd! Senast de ringde var de lite i chock över att man kan surfa så mycket som jag gör - jag lever hela livet via telefonen och är ständigt uppkopplad, så det blev visst en del......

Nu ska vi byta ut mitt nuvarande privatabonemang till företagsdito, inga som helst problem att fixa och dona med sånt heller - det är verkligen helt toppen, och aldrig dyrare än de sagt från början (tvärtom, jag fick sänkt månadskostnad nu)

Jag har Comviq och har alltid haft. Nu är jag dock öppen för förslag,men lutar åt att stanna kvar hos dom. Jag surfar inte så mycket från mobilen,kollar väll mejlen/facebook kanske i snitt 2 ggr om dagen,men då kikar jag bara in som sagt om det hänt något,sitter aldrig och "hänger" på FB från mob tex.

Kan man ringa hemtefonnummer också,elelr är det bara mobilnummer? Och det ska ju ej täcka betalsamtal som tex eniro osv,men man borde väll kunna ringa exepelvis försäkringskassan "gratis"?

Jadå, det täcker alla fasta telefoner med, jag har ingen fast telefon längre utan bara mobilen, och kan ringa alla samtal jag vill/behöver.

Verkar som att comviq är billigast, när jag ser de andra bolagens priser...

Du kan ju alltid testa att tanka 145 fast pris nästa gång du ska fylla på, så ser du ju om det räcker för din surf med, men det bör det göra. Å andra sidan om du tar fast abonnemang så får du automatiskt mer surfutrymme eftersom 195 är lägsta nivån där....

Liknande trådar

Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
20
· Visningar
1 615
Senast: Fibusen
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 126
Kropp & Själ Jag börjar bli orolig över brorsan. Han brukar inte vara så jätteaktiv med mobilen dock... Men, grunden till oron... Han lånade en lite...
3 4 5
Svar
91
· Visningar
11 112
Senast: Kilauea
·
Relationer Klisterkarlsson har magknip. Klisterkarlsson förstår inte varför klistret smetar ut i en ojämn sörja där en ordentlig smörja med balans...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
5 882
Senast: Amha
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar