mobil för 5kr?

nightcrawler

Trådstartare
det kommer ju upp erbjudanden från telefonmärkena lite då och då på telefonerna om att man är utlottad att få köpa en ny telefon för typ 0 och inget. hur pass pålitligt är detta? eller är det bluff och man står där med en massa utgifter så det står härliga till sen?

Det är väl inte konstigare än att läsa avtalet, tänker jag. Själv brukar jag inte få från telefontillverkarna utan från operatörerna, som löser det genom förhöjd avgift för tjänsterna. Ofta en rätt dyr telefon i slutänden, priset för avbetalning.

Det är väl inte konstigare än att läsa avtalet, tänker jag. Själv brukar jag inte få från telefontillverkarna utan från operatörerna, som löser det genom förhöjd avgift för tjänsterna. Ofta en rätt dyr telefon i slutänden, priset för avbetalning.
Eller så är det förmånligt.
Jag kollar oftast rätt noga och hittills har det varit betydligt billigare att köpa med bundet abonnemang. Jag har sparat rejäla summor på telefonen. Abonnemanget kostar lika, men telefonen är billigare än om jag köper den ren.

det kommer ju upp erbjudanden från telefonmärkena lite då och då på telefonerna om att man är utlottad att få köpa en ny telefon för typ 0 och inget. hur pass pålitligt är detta? eller är det bluff och man står där med en massa utgifter så det står härliga till sen?
Står det att man är lottad att få köpa billigt är det garanterat bluff. Från någon annan än mobiltillverkarna.

Skulle gissa att bluffakuten på facebook har skrivit om det.

Jag arbetar som polis och skrev häromveckan en anmälan om bedrägeri på just en sån där grej. Mobilen skulle kosta en krona. Sedan fortsatte det komma fakturor på 749:- i månaden, och någon mobil hade inte dykt upp.

Jag arbetar som polis och skrev häromveckan en anmälan om bedrägeri på just en sån där grej. Mobilen skulle kosta en krona. Sedan fortsatte det komma fakturor på 749:- i månaden, och någon mobil hade inte dykt upp.

precis vad jag är rädd för. mobilen kostar "bara" 5kr och inget annat. vad var det för för fakturor som kom sen? går det att ta sig ur detta?

precis vad jag är rädd för. mobilen kostar "bara" 5kr och inget annat. vad var det för för fakturor som kom sen? går det att ta sig ur detta?

De fick e-fakturor, så som jag fattar det så drogs inget automatiskt.
De fick inte tag på företaget.
Vet inte om det fortsatte komma fakturor. Han hade ingen lösning när vi pratade tyvärr.

De fick e-fakturor, så som jag fattar det så drogs inget automatiskt.
De fick inte tag på företaget.
Vet inte om det fortsatte komma fakturor. Han hade ingen lösning när vi pratade tyvärr.

okej, då är det bara att vänta och se :( får hoppas att det löser sig.

Liknande trådar

Bukefalos Undrar om bukefalos forum har samarbete med mobiltillverkare? 😁 Sen några veckor tillbaka (tyvärr lite oklart när) så är knapparna för...
Svar
9
· Visningar
509
Senast: Krålus
·
Samhälle Blir lite irriterad på det fenomenet faktiskt. Ett erbjudande som skulle finnas hela veckan i livsmedelsbutiken här var slut redan igår...
Svar
10
· Visningar
755
Senast: sweep
·
Juridik & Ekonomi Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
4 031
Senast: Squie
·
Fordon Golf kombi 1,9 TDI 2008 Bakluckan går inte att stänga, jo den går att fälla ner, men låsklykan vill inte låsa. Låsklykan är i öppet...
Svar
0
· Visningar
193
Senast: movi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama