B
Bellina
För ca ett år sedan fick min kanin mjällkvalster. Han tappade pälsen på huvudet. Vi ringde till en veterinär och han sa att vi skulle kleta in fotsalva på huvudet och öronen. Vi prövade det bara en gång sedan kunde vi inte fortsätta. Min kanin såg så ledsen ut och han satt och tvättade sig hela tiden. Då ringde vi till en annan veterinär och han kom och gav kaninen två sprutor och sedan blev han frisk
Sedan några månader efter råkade mitt marsvin ut för samma sak. Han kliade av sig pälsen och han blödde på kroppen. Veerinären hade sagt att det inte spreds från kanin till marsvin. Så se upp ni om har kanin och marsvin. Marsvinet behövde tre sprutor innan han blev frisk. Sprutorna var inte särsklit dyra..
Sedan några månader efter råkade mitt marsvin ut för samma sak. Han kliade av sig pälsen och han blödde på kroppen. Veerinären hade sagt att det inte spreds från kanin till marsvin. Så se upp ni om har kanin och marsvin. Marsvinet behövde tre sprutor innan han blev frisk. Sprutorna var inte särsklit dyra..