B

-becca-

Hejsan.
Min häst har ungefär i mitten av skenbenet som hudlossning/mjällbilding och det kliar jätte mycket. har försökt att klippa bort där och hon har på exakt samma ställe på båda frambenen. Kan detta vara mjäll? och isåfall hur kan man hjälpa henne? Hon har samma sak med svansen den klar och mjällig år den vid roten.

Tacksam för svar.

Sv: Mjäll?

Det kan inte vara ohyra då? Tvätta med schampo mot just ohyra kanske kan hjälpa.
Är hästen mkt besvärad så skulle jag nog ringa veterinären och få göra ett skrapprov för att få veta vad jag har att göra med och få en snabb behandling.

Sv: Mjäll?

Det kan det.. Hon hade troligen fotskabb i början av sommaren som vi behandlade men det är inte på samma sett dethär

Liknande trådar

R
Relationer Konstig rubrik kanske men jag ska förklara. Jag har iprincip alltid varit väldigt blyg och så. Och ända från jag var liten så um gicks...
2
Svar
35
· Visningar
2 346
L
  • Låst
Samhälle Först så vill jag vara VÄLDIGT tydlig att SJÄLV KLART så gäller inte dethär för alla! Utan det finns säkert jätte många som jobbar på o...
6 7 8
Svar
147
· Visningar
9 877
Senast: Gunnar
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 785
Senast: Lavinia
·
L
  • Artikel Artikel
Dagbok Hej ❤️ Jag vill bara skriva god jul till alla er här! Jag hoppas att ni har en jätte bra jul helg o avsett ifall ni firar själva eller...
2 3
Svar
41
· Visningar
4 490

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Akvarietråden V
  • Annonsera mera hundar 2

Hästrelaterat