P
Piffelina
Det började med mardrömmar för ca 3 veckor sedan, som försvann i samma veva som dottern (5 mån) blev förkyld. Båda dessa saker har gjort att hon sover dåligt. Hon vaknar ibland en gång i timmen, ibland varannan timme. Sedan sov hon lika bra som innan i två nätter, ca 11 timmar. Hon vaknade 1-2 gånger för att äta bara. Så har hon sovit sedan hon var några veckor. Nu de senaste två veckorna är det bara kaos !!! Hon somnar vid 21-tiden och vi går upp vid 9-tiden. Där emellan vaknar hon femtielva gånger Jag blir f-n galen snart!!! Oftast är hon inte hungrig utan drömmer. Nappen vill hon inte ha (har i och för sig aldrig haft den speciellt mycket), men de gånger innan hon vaknat på natten har det funkat. Sambon sover nu på en madrass i vardagsrummet så jag har henne brevid mig. Orkar inte gå upp alla gånger. Hon sover annars i spjälsängen som står brevid vår säng.
Hon har inga rutiner på dagen gällande sömn/mat. Det hade hon tills för tre veckor sedan, men allt ändrades i samband med mardrömmarna.
I förrgår bestämde jag mig för att sluta amma och gå över till ersättning, kommer göra detta under ca 2 veckor. Vill inte stressa med det, se annan tråd. Visst tajmingen var kanske inte den bästa, men men...
Eftersom jag ammat så har sambon inte kunnat ha henne själv på natten, men han har gjort det han kunnat när hon inte vart hungrig.
Så kan någon snäll människa trolla så min dotter sover på nätterna, så hennes mamma blir glad igen
Hon har inga rutiner på dagen gällande sömn/mat. Det hade hon tills för tre veckor sedan, men allt ändrades i samband med mardrömmarna.
I förrgår bestämde jag mig för att sluta amma och gå över till ersättning, kommer göra detta under ca 2 veckor. Vill inte stressa med det, se annan tråd. Visst tajmingen var kanske inte den bästa, men men...
Eftersom jag ammat så har sambon inte kunnat ha henne själv på natten, men han har gjort det han kunnat när hon inte vart hungrig.
Så kan någon snäll människa trolla så min dotter sover på nätterna, så hennes mamma blir glad igen