Mitt Nyförvärv

Sv: Mitt Nyförvärv

Jo det vore nåt att komma med i stockholms förort med en liten Aussie.

Eller som beväpnad skyddsvakt hahah då får man nog ögonen på sig iaf.

Valkyria var med på jobbet igår kaxig är hon totalt orädd bara rusa in på arretsen med fullsvans.

Stationsbefälet tyckte också det var högtid vid 9v att bekanta sig med stockholms buset så hon blir van hahaha
Men mycket trevliga kommentarer fick hon igår vilket alltid är skoj.

Söt liten sak det där, hoppas hon lever upp till dina förväntningar. :)
Jobbar du som polis om man får fråga?

Söt liten sak det där, hoppas hon lever upp till dina förväntningar. :)
Jobbar du som polis om man får fråga?

Nej jobbar just nu som väktare men ska göra fler utbildningar här under året så jag kan jobba med lite olika som ex beväpnad skyddsvakt och ordningsvakt med hund.

Så för dagen är jag arrestvakt på en polisstation för att jag ska få mer erfarenhet att hantera påverkade människor o.s.v. Sen kunna gå olika utbildningar vids sidan om så svårt när man jobbar natt.

Ah kul! Vad är det för utbildningar? Hur lång tid utbildar man sig ?
Låter toppen att du får pyssla med det du gillar!
Så du är, vaktutbildad, inte polis då mao?
Nyfiken bara då jag sneglat lite på vaktyrket.
Tar du med alla hundarna på jobbet, eller är det bara valpen?
Stannar de övriga hemma om dagarna eller hur löser du det?
Är ju ju oftast bara två burar i bilen tänker jag.^^
Skönt att ha med hundarna om dagarna, mina är ju med mig 24/7 typ, de får snällt stanna hemma när jag ev kravlar mig i väg på puben men händer ju inte så ofta.. :p Bortskämda små saker.

Har jag inte berättat om grannen som trodde jag var väktare och tyckte att det var så tryggt att jag patrullerade området med hundar? Alltså, rottweilern är väl en sak -men TIBBEN?!

Ah kul! Vad är det för utbildningar? Hur lång tid utbildar man sig ?
Låter toppen att du får pyssla med det du gillar!
Så du är, vaktutbildad, inte polis då mao?
Nyfiken bara då jag sneglat lite på vaktyrket.
Tar du med alla hundarna på jobbet, eller är det bara valpen?
Stannar de övriga hemma om dagarna eller hur löser du det?
Är ju ju oftast bara två burar i bilen tänker jag.^^
Skönt att ha med hundarna om dagarna, mina är ju med mig 24/7 typ, de får snällt stanna hemma när jag ev kravlar mig i väg på puben men händer ju inte så ofta.. :p Bortskämda små saker.

Jo det är som att vara musiker man får jobba med sin hobby, Älskar verkligen mitt jobb. Det är korta kurser sen lite privat jag inte tänker gå in på. Men dom jag går och ska gå är skyddsvakt , och ordningsvakt men även lite kurser i narkotika och självskydd bland annat.
Det är bara valpen som blir med till jobbet dom andra får vara hemma i hundgården. Då dom bara har två hundrum så jag kan ju inte ta uppp båda i fall det kommer in hittehundar och katter. För det är ju förbjudet att ha hund i bur nu förtiden.
Sen när man jobbar som hundförare så oavsett om du är polis eller väktare får endast en hund åka med i bilen. Den hunden ska dessutom vara L-testad och uppkörd enligt RPS. Man kan ha med en hund som inte är uppkörd om du har den som prövohund men den ska vara L-testad.

Älskar också mitt jobb! Vi är få förunnade att få leva ett liv att få jobba med det vi trivs och utvecklas med. :bow:

Okej, antar att du inte jobbar långa pass eller nära hem? Iof du kanske vistas hela eftermiddagarna på hundklubben med de övriga. :D
Aha, så endast en hund får följa med, vad finns det för orsak till det?
Gammal regel bara för att eller något specifikt?

Älskar också mitt jobb! Vi är få förunnade att få leva ett liv att få jobba med det vi trivs och utvecklas med. :bow:

Okej, antar att du inte jobbar långa pass eller nära hem? Iof du kanske vistas hela eftermiddagarna på hundklubben med de övriga. :D
Aha, så endast en hund får följa med, vad finns det för orsak till det?
Gammal regel bara för att eller något specifikt?

Har 5 mil enkel resa och jobbar 12 timmars pass.

För att man har förordnade på en hund och således finns det ingen anledning att ha med två hundar. Vart väl en regel då det missbrukades och hundförarna hade med sina kärringars pudlar o.s.v. i bilarna.

Många både väktare och poliser skiter i regeln och har med sina valpar och unghundar i bilarna just för miljöträningen men enligt lag är det inte okej men många har överseende med det.

Har 5 mil enkel resa och jobbar 12 timmars pass.

Ah okej, ja de är ju inte ensamma iaf, de har ju varandra. Skiftar du hund dag för dag eller hur gör du praktiskt?

För att man har förordnade på en hund och således finns det ingen anledning att ha med två hundar. Vart väl en regel då det missbrukades och hundförarna hade med sina kärringars pudlar o.s.v. i bilarna.

Aha, misstänkte att det låg nåt i att det inte sköttes, brukar vara så regler kommer upp!:D Men å andra sidan, kärringens ilskna lilla golvmopp kanske morrar och skäller mer i bilen än många jobb hundar. :rofl:
(ibland hoppar man till rejält när man knallar runt på parkeringen utanför matvarubutiken, kikar in i bilen och ser en liten golvmopp visa garnityret, kom inte näääära.:devil: :rofl:)

Många både väktare och poliser skiter i regeln och har med sina valpar och unghundar i bilarna just för miljöträningen men enligt lag är det inte okej men många har överseende med det.

Tycker jag de gör rätt i, miljöträningen är ju jätte viktig, speciellt om hundarna ska jobba med det senare i livet, även om valpen kanske inte går igenom alla test osv senare i livet. För sånt kan man ju inte veta när det är en liten parvel. Jätte bra träning hur som helst så valpen/unghunden får lukta se och höra även om den inte får göra så finns det ju i bakhuvudet när man börjar träningen på allvar. Keep up the good work!

Senast ändrad:

Valkyria heter hon

Valkyria var i nordisk mytologi ett kvinnligt andeväsen som vid slagfälten i Midgård valde ut de krigare eller einhärjare som skulle dö och förde dem med sig till Valhall.

Namnet passar bra på en tjänstehund :D

Valkyria var ett fantastiskt vackert namn på en liten schäfertik tycker jag!.. Får jag föreslå "Kira" som smeknamn..? :)

Valkyria var ett fantastiskt vackert namn på en liten schäfertik tycker jag!.. Får jag föreslå "Kira" som smeknamn..? :)

Tack satt och fundera länge om jag skulle köra vidare på mina finska namn men ville hon skulle heta Valkyria.

Men smeknamnet blir nog Walli av flera anledningar...

Det var inget viktigt jag skrev, så jag raderade det. Ibland är det bäst så! ;)

/Swat

Liknande trådar

Hundhälsa Häromdagen kom en annons från en hunduppfödare i min närhet om nyfödda valpar som skulle vara leveransklara i mitten av december. Det...
Svar
13
· Visningar
1 495
Senast: Puffindog
·
Övr. Hund Jag är ganska ny på det här med aktiveringsleksaker, men funderar på att införskaffa några stycken lite "bättre". Hur vet jag vilka som...
Svar
9
· Visningar
785
Senast: MML
·
Hundavel & Ras Hej! Någon här som har gråhund eller erfarenhet? Vi står just nu på kö på en kull som ev föds i januari om de tog sig. 2a plats på en...
Svar
9
· Visningar
1 080
Senast: _Taggis_
·
Övr. Hund Kort fråga. Går det bra att cykla med en liten hund (tänk 5kg eller nåt) som springer bredvid? Eller är det helt enkelt för farligt? :o...
Svar
16
· Visningar
782
Senast: Fetaost
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka