Sv: Mitt Nyförvärv
Håller med dig men dock inte dom sista meningarna
Min hade garanterat kunnat tävlat svenskskydet då han gick bra i korgen men var lite för gammal när jag började. Dock inte kunnat konkurerat på högsta nivå.
Sen att dom inte reagerar snabbt nog är oftast inget problem har man en med bra aggressionspaket som är lite misstänksam så går det jäkligt snabbt att bli förbannad och försvara sig. Den typen av rottweiler finns det en del av.
Om jag får lägga mig iså tycker jag inte att det generellt är ngt problem med veka hundar om man kollar på bruksschäfrarna. (Tittar man på utställningshundarna däremot finns ju alla möjliga mentala brister.) Då är det en större problem med veka mallar, ffa tikarna enl min erfarenhet, men de kompenserar ju ofta det med annat
Rottisarna skulle jag inte se som ett alternativ till schäfer/malle överhuvudtaget, vad man än vill göra med hunden. Det är ju en helt annan typ av hund och jag har inte sett en enda som dugt till svenskskydds. Inte skulle jag vilja gå med en om jag vore väktare heller, man hinner väl bli knivstucken 10 ggr om innan en rottis har reagerat![]()
Håller med dig men dock inte dom sista meningarna
Min hade garanterat kunnat tävlat svenskskydet då han gick bra i korgen men var lite för gammal när jag började. Dock inte kunnat konkurerat på högsta nivå.
Sen att dom inte reagerar snabbt nog är oftast inget problem har man en med bra aggressionspaket som är lite misstänksam så går det jäkligt snabbt att bli förbannad och försvara sig. Den typen av rottweiler finns det en del av.