Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
För mig faller det på sin egen orimlighet. Om det bara hade funnits EN person i hela världen för mig hade jag behövt ett sjujäkla mått av tur för att hitta hen.Ja, myt eller verklighet? Finns det en sådan? Finns det bara EN? Har ni träffat den? Lever ni ihop med hen? Om inte, isf varför?
Lite funderingar på nattkröken...![]()
Jag är gift med min livs kärlek. Har svårt att tro att jag skulle hitta nån som jag skulle klicka så bra med igen.
För mig faller det på sin egen orimlighet. Om det bara hade funnits EN person i hela världen för mig hade jag behövt ett sjujäkla mått av tur för att hitta hen.
Jag har utrymme för att känna kärlek till en väldig massa människor och djur, varför skulle det vara annorlunda med partners? Även om jag bestämt mig för att leva med en person och är mycket nöjd med det tvivlar jag inte på att det kan finnas andra om den här relationen en dag skulle ta slut.
Att det kan vara svårt att hitta någon att leva med, om det nu är vad en vill, är en annan femma, såklart. Eller att det, för all del, kan vara svårt att leva med den en hittar...
Ja, myt eller verklighet? Finns det en sådan? Finns det bara EN? Har ni träffat den? Lever ni ihop med hen? Om inte, isf varför?
Ja, myt eller verklighet? Finns det en sådan? Finns det bara EN? Har ni träffat den? Lever ni ihop med hen? Om inte, isf varför?
@Stefffie Tänkte på den där när jag såg trådrubriken!
Av alla jordens sju miljarder människor MÅSTE det ju finnas mer än en enda person man skulle kunna bli vansinnigt kär i och leva ett bra liv med. Det faller på sin egen orimlighet att det inte skulle vara så.
Sannolikheten för att man exponeras för alla de personer som man skulle kunna bli tokkär i är ju dock ganska liten men de flesta hittar ändå en (eller flera) partner(s) i sitt eget land. Förlorar man en av sitt livs kärlekar på det ena eller andra sättet tror jag verkligen att det ”står en tusen åter”, problemet är bara just exponeringen.
Det kan man inte veta förrän man är döendeJa, myt eller verklighet? Finns det en sådan? Finns det bara EN? Har ni träffat den? Lever ni ihop med hen? Om inte, isf varför?
Jag har haft turen att under mitt liv haft 2 st "mitt livs stora kärlek".
Min första pojkvän som jag träffade när jag var 15, jag blev kär från första ögonkastet och det blev han med erkände han senare, men då han var 7 år äldre så blev vi inte ihop officiellt förns jag fyllde 18 (fast det var mycket fram och tillbaka under de åren). Han var min första stora kärlek och min allra bästa vän, vi hade SÅ kul ihop
! Tragiskt nog så dog han i sviterna av en hjärntumör 2003, bara 27 år gammal. Där och då trodde jag att jag aldrig skulle hitta kärlek eller bli lycklig igen...
Sen följde ett par år med mycket turbulens, ett par känslomässiga svin (och jag var rätt så mycket ett känslomässigt destruktivt vrak jag med), mycket festande, innan jag 2007 köpte min första egna hund och sakta men säkert började hitta mig själv igen. Under 2009 hittade jag tillbaka helt till mig själv, köpte min första brukshund och blev lugn och harmonisk och trivdes med livet utan festande, karlar och andra störigheter!
I början av 2009 var jag helt inställd på att leva ensam resten av livet för att jag trivdes så bra med bara mig själv, mina hundar, min familj och mina nära vänner. Sen började min nuvarande make att uppvakta mig under hösten 2009, och ja... här sitter jag nu, gift sen 6 år tillbaka med en man som är helt fantastisk och som passar mig och mina livsval helt perfekt!
Så nej, jag tror inte på EN "mitt livs stora kärlek". Det finns flera därute som passar en perfekt i olika stadier i livet.
(Det hade varit RIKTIGT hemskt om man bara hade EN chans på alla miljarder människor som finns!)
Jag tror inte ens att det finns någon för alla. Vissa har många stora kärlekar, andra har få, och vissa får aldrig uppleva ens en liten gnutta romantisk kärlek.