Mitt livs resa...

memma

Trådstartare
Ja, nu har mitt/vårt livs resa startat här.....i går testade jag mig och det stod: GRAVID

Jag har försökt o räkna ut och borde då vara i vecka 4+5 (5)...vårat första barn, det kom ngt oplanerat då vi valde att kanske vänta av olika orsaker, men ödet ville annat!!:eek:

Skräck blandad glädje, men försöker smälta det så gott det går!!:o
Så om jag fattat rätt och pm allt går vägen så kommer det en liten i slutet av april!!

Sv: Mitt livs resa...

Grattis :bump: Är många som verkar plussa den här veckan! (Sitter här, frossar choklad och tycker synd om mig själv som har mensvärk!)

Undra verkligen hur lång tid det ska ta o smälta allt....jag fattar det lixom inte!! Känns nästan som man förtränger det!!

Jag är inte säker på att jag smält det ÄN - och min bebis är snart 5 månader :D

Massor av grattis, april är en bra månad att få bebis :)

:bow: Grattis till TS!

GRATTIS!
Nu börjar livet på riktigt!

Dock är ovanstående konstigt skrivet.

Har man inget liv på riktigt innan barn?

Jag kan ju i och för sig bara tala för mig själv. Även om vi fick försöka länge för att få förste sonen så hade jag absolut inget liv jag var missnöjd med, innan.

Och jag kan heller inte påstå att livet är mer "på riktigt" nu än innan. Bara i en annan fas.

Jag e bara så rädd att jag inte kommer att fixa det....( det gör man ju alltid men ändå)

Sen hoppas jag såklart att jag inte få missfall så det går vägen nu....
Hoppas jag kan lösa det till det bästa med jobbet....
Och hur/ när fasiken ska jag säge nåt till mina föräldrar??? Klart dem kommer bli skit glada men jag kommer stor böla när jag ska säga nåt!!:cry:

Men jag e nyss fyllda 26 o har ett 8 årigt förhållande med sambon så...ja, vi har det ju bra o så och känns som det e en ganska hyfsat "bra" tid nu att skaffa....enda som stör en mitt jobb, jag älskar mitt jobb ju.....

Dock är ovanstående konstigt skrivet.

Har man inget liv på riktigt innan barn?

Jag kan ju i och för sig bara tala för mig själv. Även om vi fick försöka länge för att få förste sonen så hade jag absolut inget liv jag var missnöjd med, innan.

Och jag kan heller inte påstå att livet är mer "på riktigt" nu än innan. Bara i en annan fas.
Det undrade jag också när jag läste!

Som om inte livet med min partner är en resa redan nu, och på riktigt är det ju absolut! Det är finns som du säger olika faser i livet helt enkelt.

För övrigt önskar jag TS ett stort Grattis!!!!!:banana::banana:

Det där känner jag så igen. Jag älskade mitt jobb, jag VAR mitt jobb. Jag hade precis fått lite administrativa uppgifter, förutom mina brukare (jobbade/ar som pers ass). Jag som älskar att planera och administrera blev överlycklig över de utökade uppgifterna som bestod av vikarietillsättning och schemaplanering. Sista sommaren vikarierade jag på kontoret som vikariesamordnare och trivdes som fisken i vattnet.

I samma veva som jag talade om att jag blev gravid, värvade jag min arbetslöse bästa vän till samma yrke, som timvikarie. Vi skojade om att hon skulle få "ta över" när jag gick på mammaledigt, och så blev det. Bokstavligen talat. Hon började hos mina brukare. Och var skitglad över det, jag också. För jag visste att hon var bra. Sedan fick hon samma administrativa uppgifter som jag hade, eftersom luckan efter mig behövde fyllas. Sommaren därefter fick hon, precis som jag, sitta som vikariesamordnare under semestern.

Sedan, blev jag gravid igen. Samtidigt slutade vår ordinarie vikariesamordnare, och hennes tjänst blev ledig. Årsvis. Kan du gissa vem som fick den? Jo, min vän.

Avundsjukan gnager tyvärr i mig, samtidigt som jag måste kunna känna glädje för min väns skull. Det var ju trots allt jag som tjatade in henne hos oss, så det är klart att jag måste vara glad.

Å andra sidan skulle jag inte vilja ha ett 7-16 jobb, inte nu med barn. Så egentligen passad det ju bra.

Om jag inte hade haft barnen hade jag varit störtavundsjuk. Men då hade jag förmodligen fått den tjänsten, istället.

Men nu bossar hon över mig. Hon kan mer om mitt jobb än jag, eftersom hon varit där de senaste två åren när jag varit hemma.

Prioriteringarna ändras, jobbet känns inte som "nummer ett" längre.

Kanske lite dåligt formulerat.
Menade mer att nu börjar en annan del av livet, eller hur man ska säga.

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 629
Tjatter Påsklov!! I dessa Covid-19 tider när hela Stockholm stängs ner och ser ut som en spökstad bestämmer sig Stockholmarna för att dra till...
74 75 76
Svar
1 512
· Visningar
58 798
Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
10 555
Senast: Imna
·
Övr. Hund Min tollare fyller 2 år i slutet av mars. Han är en underbar hund med mycket energi och glädje. Vårt (eller egentligen mitt) problem är...
2 3
Svar
50
· Visningar
9 565
Senast: AlmostEasy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Säng
  • Vad gör vi? Del CCV
  • Tjockistråden 4