Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag blev ju bannad härifrån en månad. Jag förstår beslutet men tycker väl inte att det har precis hjälpt.
Inte vad gäller alkoholen iaf. Men jag har fått mer perspektiv. Jag lämnade aldrig forumet helt utan har läst och hängt med.
Ett tag undrade jag om inte Buke också var lite av en drog. Som att äta, som sömn.

De innersta tankarna och känslorna blottade jag som om ingenting spelade någon roll.
Jag har undvikit att läsa i mina egna trådar. Därför att det gör ont. Men så en dag läste jag. Kände ilskan inom mig. Trodde att jag skulle skämmas och vara arg på mig själv men istället blev jag arg på andra. Hur kan någon skriva så där?!
Självhatet är ibland så stort. Så kompakt att andras åsikter om mig blir fakta.
Ju mer jag kämpade ju värre blev det.
Tillslut kändes det som att jag var två helt olika personer i samma kropp.
Ingen av dessa tålde den andre.

Första tiden härifrån började med ett stort drickande. Inga bannor. Knappt några konsekvenser.
Någon kväll var jag och partner ute på nattklubb. Han lät mig dricka. Det kändes som en seger. Inga bannor.
Han visste såklart inte att jag druckit en flaska vin redan innan vi gick ut.
Jag bjöd honom på en massa drinkar. Kände mig överlägsen. Att jag kunde bara släppa allt för en natt. Dansa med vem jag ville, dricka vad jag ville och göra vad jag ville.

Verkligheten kommer ikapp. Det gör den alltid förr eller senare.
När musiken har tystnat. När allvaret börjar. Då jag inte längre kan kontrollera suget. Sätter klockan på 05:00 för att ta alkoholmedicinen. Min livlina.
Men jag tar den inte varje dag. Jag ”glömmer”.

Jag kommer inte att kanske svara på inlägg här. Det beror på. Kommer inte heller skriva om när suget tar över.
Jag har förstått att det inte är bra för andra att läsa om sånt.

Det kanske är bäst att du låser tråden för kommentarer om du inte vill att folk/vi ska skriva?
På dagbok är väl ändå grejen att en SKA kunna ha inflytande i tonen och innehållet i sin tråd. Hade TS velat ha inga svar hade hon såklart låst den, men här är det svar som utgår att ett beroende handlar om bristande förståelse som undanbeds. Rimligt tycker jag.

Om TS enligt dig inte får ha inflytande i vilka inlägg som uppmuntras i hennes dagbokstråd, varför skulle du få det? Om och om igen uppmuntras TS att tänka på hur, när och vad hon skriver och det ses som okej. Nu uppmuntrar hon andra att tänka på hur de skriver. Fair tycker jag.

Har inte skrivit tidigare utan bara läst, men jag hoppas verkligen du kan få i dig något för att orka kämpa vidare :heart Kanske prova lite olika saker som är snälla mot magen, eller lite näringsdryck eller liknande som du kan få i dig lite skedar av i taget?

Lyssnat på ett sånt där 24/7 AA möte. Vet inte om jag någonsin skulle våga säga något på dessa så hela världen hör. Ja nu går det inte oavsett pga rösten men jag menar annars 😅
Men jag tycker själva grejen att det alltid finns ett möte oavsett vilken tid på dygnet det är är ganska fint.

Det börjar bara kännas väldigt problematiskt att jag inte lyckas äta normalt. Är det magsjuka kanske?
Ska göra ett nytt försök igen.
Det är inga problem alls. Får du i dig vätska så klarar du sig länge. Är när du är hungrig eller om du blir sugen på något, oavsett om det nu skulle vara godis, glass eller chips. Att inte vara sugen på mat eller bli av med allt är kroppens försvar på de låga nivåer av vissa hormoner du har just nu (och höga av andra, tex stress).

Det är inga problem alls. Får du i dig vätska så klarar du sig länge. Är när du är hungrig eller om du blir sugen på något, oavsett om det nu skulle vara godis, glass eller chips. Att inte vara sugen på mat eller bli av med allt är kroppens försvar på de låga nivåer av vissa hormoner du har just nu (och höga av andra, tex stress).
Tror det vänt lite nu. Lyckats äta lite och känner mig något klarare i huvudet och kroppen :)

Var tvungen att lyfta frågan om vad göra med flaskan. Han verkar inte ens vara medveten om att den bara står där.
Men nu blev det bestämt då en kompis till honom kommer hit på fredag så får de dricka ut den. Jag får väl vara i stallet eller nått. Och hålla mig till alkoholfria alternativ.
Mitt sug kommer att vakna snart igen och då vill inte jag ha sådant i närheten.

Var tvungen att lyfta frågan om vad göra med flaskan. Han verkar inte ens vara medveten om att den bara står där.
Men nu blev det bestämt då en kompis till honom kommer hit på fredag så får de dricka ut den. Jag får väl vara i stallet eller nått. Och hålla mig till alkoholfria alternativ.
Mitt sug kommer att vakna snart igen och då vill inte jag ha sådant i närheten.
Skulle inte den långvariga nykterheten gälla er båda, eller missförstod jag det också?

Känns inte som den bästa lösningen att de ska sitta i ditt hus, under dina ögon och dricka vin. Tipsar er att tänka om.

Skulle inte den långvariga nykterheten gälla er båda, eller missförstod jag det också?

Känns inte som den bästa lösningen att de ska sitta i ditt hus, under dina ögon och dricka vin. Tipsar er att tänka om.
Det var så vi kom överens så nej du har inte missuppfattat.
Det var faktiskt min idé. Men jag tycker den var bättre än den han föreslog som var att ta den till honom.
Jag vet exakt vart alla hans flaskor är där. Han vet bara inte om det än. Och jag vill inte ha fler där heller.

Det var så vi kom överens så nej du har inte missuppfattat.
Det var faktiskt min idé. Men jag tycker den var bättre än den han föreslog som var att ta den till honom.
Jag vet exakt vart alla hans flaskor är där. Han vet bara inte om det än. Och jag vill inte ha fler där heller.
Ge bort den! Tycker inte din partner är sjysst som bryter er överenskommelse redan nu. "Det är ok att lova men inte hålla det", eller "en överenskommelse betyder ingenting". Det är inte sånt du behöver se nu. Alls.

Senast ändrad:
Ge bort den! Tycker inte din partner är sjysst som bryter er överenskommelse redan nu. "Det är ok att lova men inte hålla det", eller "en överenskommelse betyder ingenting". Det är inte sånt du behöver se nu. Alls.
Han har inte brutit någonting alls. Det var min idé. Jag tycker att han kan få dricka den. Men jag kanske inte klarar av att närvara just då. Jag vet inte. Får ta en dag i sänder.

Men kd behöver väl inte svara för sin sambo? Eller ta emot kritik som gäller honom.

@karamelldrottningen Om din strategi är att låta dem dricka vinet när du inte ens är hemma så är väl det vettigt. Så håll dig till den, föreslår jag.

Less på min kropp nu :arghh:
Hostat exakt hela natten och bara sovit pyttelite. Och kom nu inte och påstå att det är pga abstinens. Mina symptom är inte abstinens! Jag är sjuk i någon influensa eller vad det nu är. Tänker inte ta den där medicinen idag. Mår redan tillräckligt risigt som det är.

Hostat exakt hela natten och bara sovit pyttelite. Och kom nu inte och påstå att det är pga abstinens. Mina symptom är inte abstinens! Jag är sjuk i någon influensa eller vad det nu är. Tänker inte ta den där medicinen idag. Mår redan tillräckligt risigt som det är.
Det låter absolut som om du har någon förkylning. Men ta din medicin ändå.

Det finns inga ursäkter för att inte ta medicinen. Det är troligen ditt alkoholjag som tycker att du ska skippa den. Håll dina rutiner nu!

Jag har typ influensa för andra gången efter nyår. Det är inte särskilt roligt.

Men, och det är det vikiga här. Det är inte heller något att egentligen agera på. Vila, så går det över av sig själv.

Och håll de grundläggande rutinerna för din hälsa, som medicinering och att få dig vätska.

En influensa är inte en katastrofsituation som motiverar vare sig undantag från viktiga rutiner eller att man tar sig en fylla. Tvärtom, då måste ju kroppen kämpa med alkoholen också. Den har ju redan fullt upp med viruset.

Jag har noterat att du uttrycker väldigt mycket oro kring din egen kropp. Det verkar jobbigt för dig. Men se det som just oro, tänker jag. En känsla. Känslor går över.

Jag har typ influensa för andra gången efter nyår. Det är inte särskilt roligt.

Men, och det är det vikiga här. Det är inte heller något att egentligen agera på. Vila, så går det över av sig själv.

Och håll de grundläggande rutinerna för din hälsa, som medicinering och att få dig vätska.

En influensa är inte en katastrofsituation som motiverar vare sig undantag från viktiga rutiner eller att man tar sig en fylla. Tvärtom, då måste ju kroppen kämpa med alkoholen också. Den har ju redan fullt upp med viruset.

Jag har noterat att du uttrycker väldigt mycket oro kring din egen kropp. Det verkar jobbigt för dig. Men se det som just oro, tänker jag. En känsla. Känslor går över.
Gör jag? Märkligt för irl verkar uppfattningen vara den motsatta.
Jag är less hur som helst. Vill må bra. Det är allt.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag kommer emellanåt på mig själv med att ta en titt om min dotter @EmmaFilippa skrivit något här. Detta trots att jag mycket väl vet...
6 7 8
Svar
140
· Visningar
19 213
Senast: MML
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Det känns som jag har en rejält sen 30-årskris, alternativt en förtidig 40-årskris. Jag måste byta jobb. Jag vantrivs där jag är nu...
2 3
Svar
41
· Visningar
4 336
Senast: starcraft
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag är egentligen på väg att gå och lägga mig, men jag måste skriva ner det här nu, innan jag förtränger det. Ikväll hade jag ätit en...
Svar
0
· Visningar
1 149
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Länge sen jag var här nu. :) Saknar dock skrivandet, och tänkte bara samla mina tankar kring var jag står just nu... Jag...
Svar
2
· Visningar
1 519
Senast: Magiana
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama