Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag blev ju bannad härifrån en månad. Jag förstår beslutet men tycker väl inte att det har precis hjälpt.
Inte vad gäller alkoholen iaf. Men jag har fått mer perspektiv. Jag lämnade aldrig forumet helt utan har läst och hängt med.
Ett tag undrade jag om inte Buke också var lite av en drog. Som att äta, som sömn.

De innersta tankarna och känslorna blottade jag som om ingenting spelade någon roll.
Jag har undvikit att läsa i mina egna trådar. Därför att det gör ont. Men så en dag läste jag. Kände ilskan inom mig. Trodde att jag skulle skämmas och vara arg på mig själv men istället blev jag arg på andra. Hur kan någon skriva så där?!
Självhatet är ibland så stort. Så kompakt att andras åsikter om mig blir fakta.
Ju mer jag kämpade ju värre blev det.
Tillslut kändes det som att jag var två helt olika personer i samma kropp.
Ingen av dessa tålde den andre.

Första tiden härifrån började med ett stort drickande. Inga bannor. Knappt några konsekvenser.
Någon kväll var jag och partner ute på nattklubb. Han lät mig dricka. Det kändes som en seger. Inga bannor.
Han visste såklart inte att jag druckit en flaska vin redan innan vi gick ut.
Jag bjöd honom på en massa drinkar. Kände mig överlägsen. Att jag kunde bara släppa allt för en natt. Dansa med vem jag ville, dricka vad jag ville och göra vad jag ville.

Verkligheten kommer ikapp. Det gör den alltid förr eller senare.
När musiken har tystnat. När allvaret börjar. Då jag inte längre kan kontrollera suget. Sätter klockan på 05:00 för att ta alkoholmedicinen. Min livlina.
Men jag tar den inte varje dag. Jag ”glömmer”.

Jag kommer inte att kanske svara på inlägg här. Det beror på. Kommer inte heller skriva om när suget tar över.
Jag har förstått att det inte är bra för andra att läsa om sånt.

Gör jag? Märkligt för irl verkar uppfattningen vara den motsatta.
Jag är less hur som helst. Vill må bra. Det är allt.
Det förstår jag verkligen att du vill. Det är ju uppenbart att du har det jättejobbigt.

Tyvärr finns nog bara en väg, i två delar. Härda ut kroppens olika symtom. De går över av sig själva vad det lider. Och så arbete. Man talar ju om sorgebete när någon sörjer. Man borde även tala om nykterhetsarbete när någon arbetar bort ett missbruk.

Gör jag? Märkligt för irl verkar uppfattningen vara den motsatta.
Jag är less hur som helst. Vill må bra. Det är allt.
Förstår det, jag är inne på min andra antibiotikakur sen nyår, har inte ätit annat än yoghurt på flera dagar då halsen är så ond och svullen och hade flera veckor med sån hosta så jag inte sov i januari. Vila och få i sig vätska är det som hjälper, och, om det inte hjälper söka vård för att se om det behövs hjälp på traven.

Less på min kropp nu :arghh:
Hostat exakt hela natten och bara sovit pyttelite. Och kom nu inte och påstå att det är pga abstinens. Mina symptom är inte abstinens! Jag är sjuk i någon influensa eller vad det nu är. Tänker inte ta den där medicinen idag. Mår redan tillräckligt risigt som det är.
Nu är ju flera av dina dagbokstrådar raderade, men senast i december fick du också något influensa-liknande när du slutade med alkohol. Det kan absolut vara abstinensrelaterat. Ta medicinen ändå.

Less på min kropp nu :arghh:
Hostat exakt hela natten och bara sovit pyttelite. Och kom nu inte och påstå att det är pga abstinens. Mina symptom är inte abstinens! Jag är sjuk i någon influensa eller vad det nu är. Tänker inte ta den där medicinen idag. Mår redan tillräckligt risigt som det är.
Du är säkert sjuk, utöver abstinensen. Men, väljer ändå att påpeka, lite mammigt sådär, att du visst borde ta medicinen eftersom att en av dina triggers vad gäller att inte kunna stå emot impulsen att dricka tycks vara när din kropp är i olag på nåt sätt. Typ sjuk eller skadad. :heart

Nu har ju inte jag druckit enorma mängder på daglig basis utan mer lite över snittet. Jag dricker som inte en flaska sprit om dagen utan oftast bara vin :) 🍷
Du var ju jättefull (ingen värdering det har jag också varit) senast i helgen med minnesluckor, innan det var du så full så du slagit dig utan att veta hur (hänt mig med) och däremellan har du druckit. Två såna helger på rad har jag faktiskt aldrig haft och då spottade jag inte i glaset som yngre.. alls. Jag brukar ta ”ditt parti” ofta, men att ha två minnesluckor pga berusning så tätt är inte bra. Jag tror väldigt få varit med om det om det inte finns en överkonsumtion i botten. Väldigt få alkoholister dricker en flaska sprit om dagen, nästan ingen skulle jag säga. De flesta ser ut som vanliga människor, lever vanliga liv och klarar av det länge. Att dricka vin varje dag behöver inte vara ett problem, att ha minnesluckor, gömma flaskor och leta efter gömda flaskor är det.

Jag uppfattar en del inlägg som om jag bara har alkohol i huvudet. Jag fattar det också eftersom jag skriver om det. Men det är långt ifrån så. Jag tänker och gör mycket annat också.
Sen att det blir mer än vad jag har tänkt och tar över annat det är jag helt medveten om och det är främst därför jag inte vill dricka mer. För om jag fortsätter så här hur ser det då ut om 5-10 år?

Jag uppfattar en del inlägg som om jag bara har alkohol i huvudet. Jag fattar det också eftersom jag skriver om det. Men det är långt ifrån så. Jag tänker och gör mycket annat också.
Sen att det blir mer än vad jag har tänkt och tar över annat det är jag helt medveten om och det är främst därför jag inte vill dricka mer. För om jag fortsätter så här hur ser det då ut om 5-10 år?
Jag hoppas bara at lyckas komma ur beroendet, och att du tar hand om dig.

Hostan vägrar ge med sig. Provat allt! Te, saltvatten. Tagit för mycket cocillana och det hjälper ingenting. Whiskey hade hjälpt. Nej såklart jag inte dricker det. Men det hade hjälpt.
Får testa mer cocillana. Måste få sova!!

Hostan vägrar ge med sig. Provat allt! Te, saltvatten. Tagit för mycket cocillana och det hjälper ingenting. Whiskey hade hjälpt. Nej såklart jag inte dricker det. Men det hade hjälpt.
Hosta kan vara envis och riktigt jäkla besvärlig. Det har vi alla varit med om. Det är sällan hostmedicin eller nån annan medicin hjälper på riktigt - inte ens whiskey. Det är bara att hosta, svära och hosta. Det blir bättre, tids nog.

...och Cocillana ska man inte överdosera. Ingen ska, och allra minst någon med beroendeproblematik. Det är narkotikaklassat!

Från FASS

Om du har tagit för stor mängd av Cocillana-Etyfin

Om du får i dig för stor mängd läkemedel eller om barn av misstag fått i sig för stor dos kontakta alltid läkare, sjukhus eller Giftinformationscentralen (tel. 112) för bedömning av risken samt rådgivning. Symtom på överdosering kan vara långsam eller ytlig andning, förvirring, yrsel, trötthet/sömnighet, små pupiller, illamående eller kräkningar och medvetslöshet. Överdosering kan vara livshotande.

Senast ändrad:
Nej, alkohol hjälper inte. I sådana fall hade nästan ingen behövt lida av hosta någonsin. Nu romantiserar du spriten igen. När jag hostar brukar varm choklad hjälpa. Testa det istället. Choklad har visats vara effektivt mot hosta.

Varm choklad. För dem som är lite mera sötsugna fungerar det även mycket bra att dricka varm choklad för att lindra hostan. Detta konstaterar forskare vid London Imperial College. Eftersom kakaons naturliga rikedom av ämnet teobromin har förmågan att lindra rethosta.
h
ttps://www.varden.se/blogg/14770-lindra-rethosta-med-4-enkla-tips

Nu har ju inte jag druckit enorma mängder på daglig basis utan mer lite över snittet. Jag dricker som inte en flaska sprit om dagen utan oftast bara vin :) 🍷

Alkoholmissbruk handlar inte bara om mängd i grund och botten utan om vad som händer när man dricker. Det blir ju inte bra för dig.

Jag känner en person som blivit nykter med hjälp av dagvårdsbehandling. Hen drack en flaska vin i veckan men det blev kaos varje gång hen lyfte glaset till munnen. Ringde dumma samtal, skickade onödiga sms osv. En flaska i veckan är inte jättemycket för en person som inte har en beroendesjukdom men för den som är sjuk är endast en relativt då liten mängd förödande.

Jag fortsätter att tjata om antabus och hejar verkligen på dig och ditt tillfrisknande. ♥️

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag kommer emellanåt på mig själv med att ta en titt om min dotter @EmmaFilippa skrivit något här. Detta trots att jag mycket väl vet...
6 7 8
Svar
140
· Visningar
19 213
Senast: MML
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Det känns som jag har en rejält sen 30-årskris, alternativt en förtidig 40-årskris. Jag måste byta jobb. Jag vantrivs där jag är nu...
2 3
Svar
41
· Visningar
4 336
Senast: starcraft
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag är egentligen på väg att gå och lägga mig, men jag måste skriva ner det här nu, innan jag förtränger det. Ikväll hade jag ätit en...
Svar
0
· Visningar
1 149
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Länge sen jag var här nu. :) Saknar dock skrivandet, och tänkte bara samla mina tankar kring var jag står just nu... Jag...
Svar
2
· Visningar
1 519
Senast: Magiana
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama