Ja, och det gör du väl i en grus- jag menar grisblink.Då måste jag anlägga grusgångar först
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ja, och det gör du väl i en grus- jag menar grisblink.Då måste jag anlägga grusgångar först
Ja, och det gör du väl i en grus- jag menar grisblink.
Vilken storlek behöver du?
Tegera har arbetshandskar i strl 7. Gillar deras montagehandskar. De är smidiga och håller oftast hela säsongen.
Inte nån av modellerna?För mig håller de inte en säsong Vill ha den kraftigare modellen och den finns, enligt koll av kassörskan idag inte i mindre storlek än 8.
Inte nån av modellerna?
Kolla Impecta då?
impecta.se sök handskar.Nope, bara de tunna, blommiga fjanthandskarna finns i mindre storlekar och impecta har jag aldrig ens hört talas om
Samma här även om själva handen är liten men har pianofingrar.impecta.se sök handskar.
...inser att jag är lyckligt lottad som har stora dasslock till händer som kräver strl 8-9
No no no! Gå inte in därNope, bara de tunna, blommiga fjanthandskarna finns i mindre storlekar och impecta har jag aldrig ens hört talas om
No no no! Gå inte in där
Kidnappar de min dator, installerar blommiga handskar som oraderbar bkg-bild?
Nej, de tar ditt kreditkort gisslan så din brevlåda blir översvämmad med fröer
Var hittade du dom?De nya, minst fjåsiga handskarna, (tyvärr fanns de inte i strl 6, men strl 7 funkar) är invigda
Från skog till gård
Dessvärre får jag vänta lite med att börja klyva, då här inte finns något 380 v uttag nånstans, men det ska min svåger, elektrikern ordna när de kommer uppöver nästa helg
Var hittade du dom?
Nu gillar jag de tunna, blommiga fjanthandskarna, men jag har haft många par av betydligt kraftigare snitt under mina 25 år som arkeolog. Och jag kan absolut inte ha större än storlek 7. Det finns! Om de inte slutat tillverka dem nyligen. Var på arbetsklädsaffären idag för att köpa nya grejor. Insåg då att flera tillverkare upphört med damsortimentet. Så nu kan jag bara få en varslad jacka som antingen är för trång över byst och höfter eller för stor på alla andra ställen...Nope, bara de tunna, blommiga fjanthandskarna finns i mindre storlekar och impecta har jag aldrig ens hört talas om
Vilka handskar räcker till nässlor?Jag vill ju ha knallrosa "nässelvantar" för att annars tappar jag bort dom i rabatten för jag har för vana att ta av mig handskarna mellan nässelstånden. Men nähä, jag har storlek 9 och då finns det bara brun, mörkblå osv. Hur svårt kan det vara att ha alla färger i alla storlekar?
Vilka handskar räcker till nässlor?
Jag har provat med sådana där med gummiaktig insida och de med skinn (-imitation?), men lyckas ändå bränna mig genom handskarna
Bara att konstatera att rejäla och hållbara arbetshandskar i tråkfärger ska inte kvinnor med små händer ha, för vi gör inget hårt arbete som sliter på handskar och kvinnor med större händer ska inte ha piffiga, färgglada lite nättare handskar för att de är hårt arbetande och inte i behov av piff
Men jag stör ändå lite ihjäl mig på übertunna fjanthandskar med blommiga broderier/tryck vad har man såna till, förutom möjligen som lite söta vardagsridhandskar? Det hade jag lätt kunnat ha såna till på den tiden jag hade häst, men då var utbudet på puttenutthandskar obefintligt