När jag sammanfattade 2018 så blev det tyvärr en ganska trist sammanfattning av diverse åkommor och ohälsa. Jag har alltid varit en frisk person som brukar komma undan med lite snuva på vintern, men det senaste året vet jag inte vad som skett. Året började med att jag fick svinkoppor, följt av en utredning av en knöl i bröstet. Sedan fick jag halsfluss, och några veckor senare en ordentlig förkylning som inte släppte så att det fick bli ytterligare läkarbesök och lite hostmedicin utskriven. Efter sommaren startade någon extrem klåda som har kommit och gått sedan dess, och läkaren vet inte vad det är. Jag har rivit hål i huden vid flera tillfällen, och jag har aldrig haft känslig hy innan. Jag har också fått någon märklig reaktion i armhålorna där körtlarna har svullnat upp och blivit oerhört känsliga i perioder, för att sedan lägga sig igen någon vecka senare. Jag vet att körtlarna kan reagera när man blir sjuk, exempelvis förkylning (som har kommit och gått under hösten), jag har bara aldrig fått det tidigare. Senast fick jag även en rosa rodnad i hela armhålan.
Nu avslutade jag året på solsemester och har givetvis fått soleksem för första gången i livet Åh ja, en stukning! Men det var nog mitt alldeles egna fel
Eftersom träning och hälsa är ett utav mina största intressen så känner jag mig minst sagt FRUSTRERAD. Jag rör på mig, äter bra, sover som en stock 8 h varje natt. Vad är detta sattyg? Har kroppen kastat in handduken? Har den lagt av nu? Jag förväntar mig inte att gå igenom ett helt år frisk, men alla dessa nya sjukdomar och åkommor gör mig ärligt talat lite ställd.
Nu har jag stora mål med träningen 2019 och jag kommer bli helt knäckt om det här fortsätter. Så min fråga är egentligen, vad gör man? Kan man boosta immunförsvaret på något vis? Är det naturligt att det blir mer sånt här när man blir äldre (över 30) eller har jag haft otur förra året? JAG VILL INTE MER
Nu avslutade jag året på solsemester och har givetvis fått soleksem för första gången i livet Åh ja, en stukning! Men det var nog mitt alldeles egna fel
Eftersom träning och hälsa är ett utav mina största intressen så känner jag mig minst sagt FRUSTRERAD. Jag rör på mig, äter bra, sover som en stock 8 h varje natt. Vad är detta sattyg? Har kroppen kastat in handduken? Har den lagt av nu? Jag förväntar mig inte att gå igenom ett helt år frisk, men alla dessa nya sjukdomar och åkommor gör mig ärligt talat lite ställd.
Nu har jag stora mål med träningen 2019 och jag kommer bli helt knäckt om det här fortsätter. Så min fråga är egentligen, vad gör man? Kan man boosta immunförsvaret på något vis? Är det naturligt att det blir mer sånt här när man blir äldre (över 30) eller har jag haft otur förra året? JAG VILL INTE MER