Oj, du är ju..vet inte..tragiskt. Du borde läsa på lite om saker och ting. Och sen är det bara att be till gud om att inte poliser och andra som har det uppdraget att handskas med människor i obalans har samma åsikter som du när det gäller ett ingripande av något slag. Många människor isåfall som hade dött av ingripande isåfall. Tror du underskattar rejält hur stark man blir av adrenalinet som kommer i sådana situationer och då krävs det teknik för att inte skada personen under ingripandet. Man får inte behandla personen hur som helst för att den agerar på ett väldigt våldsamt sätt.
Näe, det behöver inte vara obehagligt för hunden att lära sig att inte dra. Att inte alltid få gå dit den vill är inte lika med obehag för hunden. Eller så definierar vi obehag på olika sätt.
ANTAL DÖDA AV POLISENS SKJUTVAPEN 2002–2014 i Sverige 13
Så tragiskt du nu anser att det är jag hänvisar bara till svensk lagstiftning.
Och den privatperson, polis eller tjänsteman kan inte ta hänsyn till om den som hotar är full, narkotikapåverkad eller galen.
Sin egen och tredje persons säkerhet ska enlig lag få gå före.
Hunduppfostran:
Där har du 2 instrument
Det positiva
det negativa
Gör hundet det du vill använder du det instrument som hunden upplever som possitivt
Gör hundet inte det du vill använder du det instrument som hunden upplever som negativt.
Gör hunden fortfarande inte det du vill ökar du det negativa.
För min egen del så räcker rösten och blicken för att min hund ska förstå. skulle jag låta riktigt arg, så att en människa reagerar då blir hunden förtvivlad. PS har så gott som aldrig koppel på jycken.