Såvitt jag hört så plankade grabbarna på tåget och uppträdde allmänt störigt varför vakterna ditkallades för att ta hand om dem.Har du någon slags inside information här? Från det som framkommit så är det högst oklart hur pojken uppträdde innan omhändertagandet/kvarhållandet och hur han uppträdde i inledningsskedet har vad jag vet inte ens kommit upp..
Jag kan inte se stora fel i nedläggandet i sig även om det kanske kunde gjorts smidigare, jag antar att vakterna faktiskt gjort rätt i att lägga ner pojken utifrån att det bara är den ena som utsätts för det och att pojken uppträder våldsamt. Det jag däremot inte vet är skeendet som ledde fram till nedläggandet och om pojkens reaktioner på kvarhållningen motiverade nedläggningen.
Lika mycket som jag protesterade mot att fördöma ordningsvakternas uppträdande under nedläggningen lika lite kan jag försvara det utifrån vad som syns på filmerna. Filmerna visar vad som sker under tiden och efteråt, om barnet var våldsamt redan innan omhändertagandet så kan det varit oundvikligt men möjligheten att beteendet är framprovocerat är inte omöjligt.
Att vakterna hade uttryckliga order att hålla kvar killarna tills polisen anlände.
Så började väl incidenteten på järnvägsstationen.
Killarna ville av förklarliga skäl inte stanna
Då blev de med insats av fysiska medel kvarhållna.
Så långt enligt media. Ingen insiderinformation.
Att killen sedan medvetet försöka tillföra en människa allvarlig kroppskada då han sparkade en person i ryggen visar ju bara hur grabben själv vill bli behandlad ( såsom du själv behandlar andra så ska du ju själv behandlas)