Jag besvarar inte samma frågor igen, du får läsa tråden
Problemet är att du inte en enda gång har svarat på det. Bara skrivit att det här är fel metod.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag besvarar inte samma frågor igen, du får läsa tråden
Det är med all sannolikhet inte första metod i det här fallet heller så det kan du säkert släppa.
Jag gissar på att pojken som bodde på HVBhem för barn med psykosociala problem har negativa erfarenheter av personer i uniform efter sin flykt och kanske tid i krigszonen och därför värjde sig kraftigt från sitt "gripande". Sedan urartade situationen. Det är ju vanligt vid PTSD att man flippar ur om något påminner om den situation som var utlösande.Det är ju sorgligt om det är så som det står i artikeln. Nu väljer jag personligen bort Aftonbladet som en källa då jag tycker att de rätt ofta skriver mycket BS. Jag avvaktar kommentar om sanningshalten i våldet tidigare men att ov lägger ner barn på skoj är ju inte särskilt troligt. De lär få göra våldsamma ingripanden tills de kräks på det ändå.
Hur vet du det? Nu visar det sig att han inte skadat folk. Han har plankat och ska kvarhållas varpå han trycks ned i marken. Hans kompis är inte helt medgörlig men han åker inte i backen.
Den killen stökar men klarar ändå att hållas i utan att tryckas ner. Varför hanterar de inte båda så?Varför skulle den ena killen tillåtas sitta på en bänk med bara en hand på axeln medan den andre läggs ner? (Om det nu är som du påstår att ingen har stökat.)
Den killen stökar men klarar ändå att hållas i utan att tryckas ner. Varför hanterar de inte båda så?
Det är ju just det som talar emot ditt antagande att båda killarna lugnt och sansat har lyssnat på ordningsvakternas direktiv.
Ja det syns på den längre filmen.Det är väl ändå fullständigt självklart?! Vi får väl ändå utgå från att det beror på att den ene killen uppför sig hyfsat vettigt och den andre blir stökig.
Det är möjligt att den andre killen varit lika stökig men jag har inte sett det någonstans. Har du?
Så om han inte varit ordentligt stökig gör vakten fel? Men om barn stökat får de tryckas ned i marken? Även om de inte är ett hot mot sig själva eller folk omkring? För det har vi inget som tyder på ATG de varit.
Ja det syns på den längre filmen.
Den florerade på nätet igår.Den filmen har jag inte sett. Var finns den?
Det kan jag absolut tänka mig. Innebär det att ov skulle ha låtit honom hållas med ett (mycket troligt) våldsamt försvar?Jag gissar på att pojken som bodde på HVBhem för barn med psykosociala problem har negativa erfarenheter av personer i uniform efter sin flykt och kanske tid i krigszonen och därför värjde sig kraftigt från sitt "gripande". Sedan urartade situationen. Det är ju vanligt vid PTSD att man flippar ur om något påminner om den situation som var utlösande.
Jag ser inte några förslag som går att applicera på situationen. Ett förslag var att ge en extra resurs? På allvar? När och hur skulle den resursen sättas in i den här situationen? Sen att man ska prata med personen. Personen förstår inte språket. Ska man förfölja denne tills en tolk hunnit springa ikapp? Jag hittar faktiskt inga svar som går att använda i situationen ärligt talat. Du kanske kan hjälpa oss pappskallar som inte alls begriper vad du försöker beskriva?Jag besvarar inte samma frågor igen, du får läsa tråden
Det bästa kanske hade varit att inte skicka uniformerade vakter att hämta honom överhuvudtaget. I övrigt orkar jag inte gå några fler varv i kvarnen i 43sidor har exakt samma sak ältats vi kommer inte att komma till konsensus.Det kan jag absolut tänka mig. Innebär det att ov skulle ha låtit honom hållas med ett (mycket troligt) våldsamt försvar?
Men det finns ju inget som tyder på att han börjar stöka? Det bara antar du
Den florerade på nätet igår.
Jag tror att brann säkert gjort motstånd vid omhändertagandet pga av det som tex Monster skriver.
Men jag tror att nedtryckandet var överdrivet och gjordes utan eftertanke.
Med tanke på perspektivet att han ändå rymde dagen efter så kanske det varit bäst. Jag tot knappast att han togs i förvar med tanken på att han skulle lyckas rymma direkt.Det bästa kanske hade varit att inte skicka uniformerade vakter att hämta honom överhuvudtaget. I övrigt orkar jag inte gå några fler varv i kvarnen i 43sidor har exakt samma sak ältats vi kommer inte att komma till konsensus.
Självklart spelar det roll eftersom många här ansåg att pojken var så farlig för allmänheten och andra "folk åkte till sjukhus" att vakten var tvungen att ta i. Det kan verkligen ifrågasättas nu.
Aftonbladet är ingen toppenkälla men har du sett infon från nåt annat håll?
Frågan är vem annars man skulle ha skickat innan personen försvunnit? Polisen begärde ju hjälp för att de inte hann komma till platsen snabbt nog innan han försvann igen.Det bästa kanske hade varit att inte skicka uniformerade vakter att hämta honom överhuvudtaget. I övrigt orkar jag inte gå några fler varv i kvarnen i 43sidor har exakt samma sak ältats vi kommer inte att komma till konsensus.