Misshandeln på centralen i Malmö

Det är ju sorgligt om det är så som det står i artikeln. Nu väljer jag personligen bort Aftonbladet som en källa då jag tycker att de rätt ofta skriver mycket BS. Jag avvaktar kommentar om sanningshalten i våldet tidigare men att ov lägger ner barn på skoj är ju inte särskilt troligt. De lär få göra våldsamma ingripanden tills de kräks på det ändå.
Jag gissar på att pojken som bodde på HVBhem för barn med psykosociala problem har negativa erfarenheter av personer i uniform efter sin flykt och kanske tid i krigszonen och därför värjde sig kraftigt från sitt "gripande". Sedan urartade situationen. Det är ju vanligt vid PTSD att man flippar ur om något påminner om den situation som var utlösande.

Det är ju just det som talar emot ditt antagande att båda killarna lugnt och sansat har lyssnat på ordningsvakternas direktiv.

Så om han inte varit ordentligt stökig gör vakten fel? Men om barn stökat får de tryckas ned i marken? Även om de inte är ett hot mot sig själva eller folk omkring? För det har vi inget som tyder på ATG de varit.

Så om han inte varit ordentligt stökig gör vakten fel? Men om barn stökat får de tryckas ned i marken? Även om de inte är ett hot mot sig själva eller folk omkring? För det har vi inget som tyder på ATG de varit.

Om den nedlagde killen lugnt och sansat har ställt sig stilla intill ordningsvakten så är det här givetvis en onödig hantering. Tror du att det är så det har gått till? Att killen har följt ordningsvaktens uppmaning och sen out of the blue blivit nedlagd på golvet?

Jag gissar på att pojken som bodde på HVBhem för barn med psykosociala problem har negativa erfarenheter av personer i uniform efter sin flykt och kanske tid i krigszonen och därför värjde sig kraftigt från sitt "gripande". Sedan urartade situationen. Det är ju vanligt vid PTSD att man flippar ur om något påminner om den situation som var utlösande.
Det kan jag absolut tänka mig. Innebär det att ov skulle ha låtit honom hållas med ett (mycket troligt) våldsamt försvar?

Jag besvarar inte samma frågor igen, du får läsa tråden
Jag ser inte några förslag som går att applicera på situationen. Ett förslag var att ge en extra resurs? På allvar? När och hur skulle den resursen sättas in i den här situationen? Sen att man ska prata med personen. Personen förstår inte språket. Ska man förfölja denne tills en tolk hunnit springa ikapp? Jag hittar faktiskt inga svar som går att använda i situationen ärligt talat. Du kanske kan hjälpa oss pappskallar som inte alls begriper vad du försöker beskriva?

Det bästa kanske hade varit att inte skicka uniformerade vakter att hämta honom överhuvudtaget. I övrigt orkar jag inte gå några fler varv i kvarnen i 43sidor har exakt samma sak ältats vi kommer inte att komma till konsensus.
Med tanke på perspektivet att han ändå rymde dagen efter så kanske det varit bäst. Jag tot knappast att han togs i förvar med tanken på att han skulle lyckas rymma direkt.

För mig spelar det ingen roll då jag ser till själva kvarhållandet. Pojken har hamnat där av en anledning, hans äldre kamrat sitter på bänken med en OV betydligt lugnare. Jag är 110% säker på att vakten inte brottar ner ett barn, bland massa folk, för att det är kul. Ja, så mycket tror jag på våra mänskliga och utbildade OV. Man ger sig inte på ett barn bara för att, speciellt inte i tjänst med vittnen!

Kan inte du förklara hur man skulle löst det bättre? Pojken vill inte bli fångad, han efterlyst för sin säkerhet, han går inte att prata med utan agerar utåt. Det bits, spottas och fräser hej vilt redan när du försöker ta till mildare metoder. Så vad gör du?

Jag anser fortfarande att OV är excellent i sitt arbete. Lugnt, balanserat och kontrollerat. Hur kvarhållandet än hade sett ut hade det ändå gapats. Vakten är ju så stor och killen så liten! Måste man verkligen sitta på(över sitter han, inte på) det lilla barnet?! Varför trycker han huvudet nedåt samt åt sidan så våldsamt, räcker det inte med ett smek på kinden?

Självklart spelar det roll eftersom många här ansåg att pojken var så farlig för allmänheten och andra "folk åkte till sjukhus" att vakten var tvungen att ta i. Det kan verkligen ifrågasättas nu.

Aftonbladet är ingen toppenkälla men har du sett infon från nåt annat håll?

Det bästa kanske hade varit att inte skicka uniformerade vakter att hämta honom överhuvudtaget. I övrigt orkar jag inte gå några fler varv i kvarnen i 43sidor har exakt samma sak ältats vi kommer inte att komma till konsensus.
Frågan är vem annars man skulle ha skickat innan personen försvunnit? Polisen begärde ju hjälp för att de inte hann komma till platsen snabbt nog innan han försvann igen.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Gift vid första ögonkastet 2024
  • Vad gör vi? Del CCIV
  • Black Friday

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Målbilder för trubbnosar.
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama