Misshandeln på centralen i Malmö

Spelar det någon roll? Barnen skulle gripas, efterlysta. Efterlysta för deras egna säkerhet. Barnet vill inte gripas, OV får order att gripa och gör sedan sitt jobb optimalt. När
Polis sedan för bort pojken i handfängsel passar killen på att hoppsparka en OV i ryggen. Trots att "det är kört" för honom väljer han ändå att vara dum, arg och utåtriktad. Tror du ändå att killarna skulle följt med OV genom prat? På ett språk de dessutom inte riktigt förstår?
Och vips så var de inte heller stökiga utan har endast åkt utan biljett.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article20305592.ab[/

Och vips så var de inte heller stökiga utan har endast åkt utan biljett.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article20305592.ab
Det är ju sorgligt om det är så som det står i artikeln. Nu väljer jag personligen bort Aftonbladet som en källa då jag tycker att de rätt ofta skriver mycket BS. Jag avvaktar kommentar om sanningshalten i våldet tidigare men att ov lägger ner barn på skoj är ju inte särskilt troligt. De lär få göra våldsamma ingripanden tills de kräks på det ändå.

@Pontevecchio Jag väntar fortfarande på svar om hur jag ska agera på mitt jobb om allt våld ska låtas bli. Eller tyckte du att Riverdance var ett så himla bra förslag? (Och nej, lämna avdelningen verkar himla dumt.)

Spelar det någon roll? Barnen skulle gripas, efterlysta. Efterlysta för deras egna säkerhet. Barnet vill inte gripas, OV får order att gripa och gör sedan sitt jobb optimalt. När
Polis sedan för bort pojken i handfängsel passar killen på att hoppsparka en OV i ryggen. Trots att "det är kört" för honom väljer han ändå att vara dum, arg och utåtriktad. Tror du ändå att killarna skulle följt med OV genom prat? På ett språk de dessutom inte riktigt förstår?

Självklart spelar det roll eftersom många här ansåg att pojken var så farlig för allmänheten och andra "folk åkte till sjukhus" att vakten var tvungen att ta i. Det kan verkligen ifrågasättas nu.

Aftonbladet är ingen toppenkälla men har du sett infon från nåt annat håll?

@Pontevecchio Jag väntar fortfarande på svar om hur jag ska agera på mitt jobb om allt våld ska låtas bli. Eller tyckte du att Riverdance var ett så himla bra förslag? (Och nej, lämna avdelningen verkar himla dumt.)
Haha! Fängelsevakten går därifrån och låter intagna sköta det själva :rofl: läge att stå utanför dörren och göra vadslagning om hur många som lever, hur många som är lätt skadade och allvarligt skadade när man, då det tystnar, öppnar dörren och kikar in lite försiktigt. Ungefär som att skicka in en flock tränade kamphundar i en rink.

Anser du att våld löser våld? Att ni lyckas med nåt när ni tar till våld?

Jag vet inte vart du jobbar och om nån håller i ditt hår och har en kniv i handen tror jag inte du hinner få fram ett vapen att skydda dig med? Låter som att ni borde brutit situationen tidigare.

Självklart spelar det roll eftersom många här ansåg att pojken var så farlig för allmänheten och andra "folk åkte till sjukhus" att vakten var tvungen att ta i. Det kan verkligen ifrågasättas nu.

Aftonbladet är ingen toppenkälla men har du sett infon från nåt annat håll?
Har du sett info om att de la ner personen för skojs skull?

Har pratat med flertalet t-banevakter som alla säger nej tack till brottning på jobbet. Det är en risk för alla inblandade vilket de vet om.

Haha! Fängelsevakten går därifrån och låter intagna sköta det själva :rofl: läge att stå utanför dörren och göra vadslagning om hur många som lever, hur många som är lätt skadade och allvarligt skadade när man, då det tystnar, öppnar dörren och kikar in lite försiktigt. Ungefär som att skicka in en flock tränade kamphundar i en rink.

Det blir märkligt när ni vill försvara våld mot ett barn med att det behövs på intagna vuxna kriminella.

Det verkar väldigt skademinimerande. Bara inte på den stökiga intagna, övriga intagna eller lokalerna ... :cautious:

Anser du att våld löser våld? Att ni lyckas med nåt när ni tar till våld?

Jag vet inte vart du jobbar och om nån håller i ditt hår och har en kniv i handen tror jag inte du hinner få fram ett vapen att skydda dig med? Låter som att ni borde brutit situationen tidigare.

Ptja, tar vi till våld (i det här fallet troligen nedläggning, eventuellt med användning av OC-spray och/eller expanderbatong, kanske med hjälp av sköldar, i värsta fall insatsstyrkerustning) så har vi åtminstone hindrat den stökige intagna från att skada personal, andra intagna och sig själv. Så ja, jag måste nog säga att vi isf har lyckats.

Bryta situationen tidigare? Hur då, genom tankeläsning eller röntgensyn?

För skojs skull tror jag inte det var men det framstår mer och mer som ett onödigt överdrivet hanterande.
Om personen försöker fly trots order om kvarhållande (rimligt scenario), fånga in, håll fast. Brukar personen våld för att komma loss (rimligt scenario), lägg ner. Försöker personen spottas: håll hand för munnen. Försöker personen dunka huvudet i marken: skydda mot detta (=fasthållning). Du kan väl inte på allvar begära att de ska gå runt med en huvudkudde för sådana fall? Hur smidig blir man då?

Vad är ditt förslag på scenariot att personen försöker fly?

Om personen försöker fly trots order om kvarhållande (rimligt scenario), fånga in, håll fast. Brukar personen våld för att komma loss (rimligt scenario), lägg ner. Försöker personen spottas: håll hand för munnen. Försöker personen dunka huvudet i marken: skydda mot detta (=fasthållning). Du kan väl inte på allvar begära att de ska gå runt med en huvudkudde för sådana fall? Hur smidig blir man då?

Vad är ditt förslag på scenariot att personen försöker fly?

Jag besvarar inte samma frågor igen, du får läsa tråden

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCIV
  • Gift vid första ögonkastet 2024
  • Black Friday

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka