Måste ju säljaNu ville media skapa opinion o därav tog med Utvalda delar av filmen. Sjukt.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Måste ju säljaNu ville media skapa opinion o därav tog med Utvalda delar av filmen. Sjukt.
Skilj på straff, konsekvens och vård. Det är olika saker. Straff= att göra fel ska kännas så man avskräcks från att göra det igen exempel du kom hem för sen du får inte titta på tv på flera veckor. Konsekvens=när man gör något leder det till något annat exempelvis har man sönder en ruta får man betala för den. Här är det att lära sig av situationen som är det viktiga. Vård= Man behöver hjälp mer hjälp än vad som kan ges i den situation man befinner sig i, görs utifrån personens bästa för att den ska må bra.Barn får vist ta konsekvenserna av sitt handlade. Jag hade en klasskompis som "straffades" med ungdomsvårdsskola (tror det hett så på den tiden), en tjej fick betala rutan hon slagit söner (ja det var föräldrarna, men kontentan var att min kompis fick ta det av veckopengen osv.
Jag har ett proffesionellt nätverk som jag använder mig av vi brukar inte heller "umgås".pja, så kan man ju se det. Själv umgås jag inte så frekvent med just tolkar o
Skämtar du? Min 8-åriga dotter väger >30 kg och hon kan skada mig riktigt ordentligt om hon skulle vilja det. Hon råkade sparka till sin storebror medans hon hjulade och han fick ett präktigt blåmärke av det som gjorde hyfsat ont. Om hon hade velat skada honom hade hon kunnat sparka bra mycket hårdare och thus göra riktigt stor skada.
Sedan så var väl sparka inte det enda den här ungen gjorde? Han bets, revs, spottades och skallades också...
Du menar alltså att barn hela tiden trycks ned i marken av väktare och poliser? PÅ RIKTIGT?
Konstigt, dina exempel på straff och konsekvens känns inte glasklar för mig. På vilket vis skiljer det att inte få titta på TV och att betala för en ruta man slagit sönder? Är det inte ett straff att betala för det man förstör? Är det inte en konsekvens att man inte få titta på TV om man kommer hem försent?Skilj på straff, konsekvens och vård. Det är olika saker. Straff= att göra fel ska kännas så man avskräcks från att göra det igen exempel du kom hem för sen du får inte titta på tv på flera veckor. Konsekvens=när man gör något leder det till något annat exempelvis har man sönder en ruta får man betala för den. Här är det att lära sig av situationen som är det viktiga. Vård= Man behöver hjälp mer hjälp än vad som kan ges i den situation man befinner sig i, görs utifrån personens bästa för att den ska må bra.
Det finns ingen direkt koppling mellan tvn och den sena ankomsten. En konsekvens är ju en direkt följd av något. Fönsterrutan är trasig>den måste bytas>det kostar pengar. @Lovisaleonora beskriver det också.Konstigt, dina exempel på straff och konsekvens känns inte glasklar för mig. På vilket vis skiljer det att inte få titta på TV och att betala för en ruta man slagit sönder? Är det inte ett straff att betala för det man förstör? Är det inte en konsekvens att man inte få titta på TV om man kommer hem försent?
Konsekvensen att komma hem för sent och att slå sönder en ruta är att man straffas genom att inte få se på TV och att man straffas och får betala rutan, i min värld.
Jag förstår inte vad du menar, men jag antar att det inte är meningen heller. Jag avrundar här.Nej, jag har inget med fönsterrutan att göra. Monster får INTE göra sådana vansinniga paralleller. Jag anser nämligen inte att ovannämnda är något lysande exempel på konsekvens. Jag är snarare böjd åt andra lägret om fönsterrutan rör ett barns handling.
Konsekvensen av att komma hem försent är att man missade ett TV-program, konsekvensen av att man kastar en sten på ett fönster är att det går sönder.Det finns ingen direkt koppling mellan tvn och den sena ankomsten. En konsekvens är ju en direkt följd av något. Fönsterrutan är trasig>den måste bytas>det kostar pengar. @Lovisaleonora beskriver det också.
För att det är minst risk för skada och man som fasthållare kan vara mer effektiv utan att skada. Att hålla någon stilla stående innefattar vanligen grepp som kan skada leder på barn och är långt mindre säkra.Varför är det olämpligt eller orimligt?
varför är trycka ned i marken bättre?
Fast @Mia_R och @Lovisaleonora jag tror ni missar poängen. Det var inte kom hem sent och du missar ditt tv-program, det var ju kom hem för sent och dina föräldrar ger dig tv-förbud i två veckor.
Man behöver inte vara utbildad i kampsport för att skada andra.jag skulle säga att ytterst få 9åringar är så utbildade inom kampsport att de kan skada en vuxen man. Det scenariot ser jag som orimligt. Detta barn klarade uppenbarligen ine att försvara sig.
Vad säger du om ursäkten att hindra barnet att skada sig själv, eller omgivningen (som kan bastå av exempelvis ännu yngre barn)?
Jag undrar snarare vad man har för ursäkt att inte hålla fast ett barn på ett säkert vis om det riskerar att skada andra och sig själv?
m en vuxen människa beter sig fel, ber jag först, om inte det hjälper tar jag till fysiskt våld, Om en unge beter sig fel, ber jag snällt, om inte det hjälper tar jag till fysiskt våld. Om en hund beter sig fel så talar jag om med röst o kroppsspråk, om inte det hjälper tar jag till hundens språk dvs fysiskt våld.AHA, så NU ska man jämställa en 9-åring med en äldre man och DÅ är det OK att behandla lika? Personligen tycker jag det hade varit grovt ansvarslöst att avvisa en förrymd och aggressiv nioåring från tåget, men där tycker vi (återigen) olika...
Tantrums innebär att den blir förbannad över att inte få sin vilja igenom. Att ngn vuxen tar sig friheten att BESTÄMMA! Testa testa....Efter denna händelsen kommer han behöva ännu mer vård. Eftersom hans förtroende för vuxenvärlden raserats ännu mer.
Sluta med halmgubbarna. Det är dålig netikett och ofantligt dålig diskssionsteknik.