Misshandeln på centralen i Malmö

Tantrums innebär att den blir förbannad över att inte få sin vilja igenom. Att ngn vuxen tar sig friheten att BESTÄMMA! Testa testa....
Det har gått hittills. Där har vi problemet!
Det dåliga uppförandet som inte tolereras HÄR
Du har ett synnerligen naivt synsätt.
Du anser att dina egna verklighetsfrånvända sätt är Briljanta.:up:
Var du ordningsvakt i några år o kom tillbaka.
Jag måste säga att vakterna numera har en bra social kompetens o löser våldsbenägna så bra som de bara kan.
Inte ens i vården kan man bemöta våldsamma barn som du TROR att det går.

Har du sett HELA filmen? Sparkarna kan ske ända upp i huvudhöjd. Vad gör du då?

Det är inte meningen att ens barn ska få orsaka kaos o ordning bara för att en hel del vuxna inte förstår hur man ibland måste göra.
Passivt motstånd när den väl ligger

Du har kedja på din bebishäst- verktyg för att klara av den om den blir våldsam, uppstudsig....
Varför inte prata förstånd med den? Går det i det skedet?
Nej! Väntar du med att säga till den tills den är vuxen?
Dum liknelse kanske, men det är samma sak vilket du inte verkar vilja förstå.
Var konsekvent i ditt tankesätt i alla situationer.

Axel, det är ingen idé att vi diskuterar för du blandar alltid ihop mig med många andra. Jag har ingen kedja på mina hästar, har aldrig haft och kommer aldrig ha.

Man behöver inte vara utbildad i kampsport för att skada andra.

Det var smärtsamt tydligt att barnet var fullt kapabelt till både försvar och att skada andra. Han försökte försvara sig, skada andra och fly.

Vi är fortfarande vuxenvärlden, vi ska inte bemöta med samma våld. Vi ska visa ett bättre beteende.

Att en 1-2åring bits hårt är inte helt ovanligt. Biter ni då tillbaka eller blir våldsamma? Tror ni personalen på boenden för barn med speciella behov tar till våld?

JÄÄTTEmånga vuxna klarar av att bemöta aggresiva barn utan våld utan att nån skadas. Det är inte ett orimligt krav. Nu har jag sagt det hundra ggr och har ni inte förstått än så kommer vi ingen vart så jag lägger ned här.

Fast @Mia_R och @Lovisaleonora jag tror ni missar poängen. Det var inte kom hem sent och du missar ditt tv-program, det var ju kom hem för sent och dina föräldrar ger dig tv-förbud i två veckor.

Som ett ex har mina föräldrar aldrig gett mig tv-förbud eller utegångsförbud, av den enkla anledningen att forskning visar att sådan bestraffning inte lär barnet något. Barn är inte så utvecklade i sitt konsekvenstänkande. Det är därför de behöver uppfostras och även i viss mån "kontrolleras" av sina föräldrar.

JÄÄTTEmånga vuxna klarar av att bemöta aggresiva barn utan våld utan att nån skadas. Det är inte ett orimligt krav. Nu har jag sagt det hundra ggr och har ni inte förstått än så kommer vi ingen vart så jag lägger ned här.

Men det fungerar ju inte på alla barn alltid, det är där dina argument fallerar. För det krävs ju att det ska fungera på alla barn i alla situationer om vi ska kunna ställa det kravet. Jag tror fortfarande att det är naivt, det är därför jag ber om källa.

Som ett ex har mina föräldrar aldrig gett mig tv-förbud eller utegångsförbud, av den enkla anledningen att forskning visar att sådan bestraffning inte lär barnet något. Barn är inte så utvecklade i sitt konsekvenstänkande. Det är därför de behöver uppfostras och även i viss mån "kontrolleras" av sina föräldrar.
Forskning revideras ständigt. Ena decenniet så...
Du fattar inte att i DET HÄR läget går det inte att PRATA med dem o iom språket så sket det sig rejält.
Tror du inte att vakterna försökte med både övertalan o kroppspråk?
Mina föräldrar behövde inte läsa sig till hur barn ska uppfostras. De gjorde som deras föräldrar gjorde med i deras ögon en liten förb'ättring. Sunt förnuft o då vet man om att barn sällan är så oskyldiga som man vill tro. Mina barn ljuger aldrig, medans andras ungar....

Det är inte vakterna som har brustit utan de som bär ansvaret är de som räknas som målsmän/ vårdansvariga.

HAR DU SETT HELA FILMEN?

Forskning revideras ständigt. Ena decenniet så...
Du fattar inte att i DET HÄR läget går det inte att PRATA med dem o iom språket så sket det sig rejält.
Tror du inte att vakterna försökte med både övertalan o kroppspråk?
Mina föräldrar behövde inte läsa sig till hur barn ska uppfostras. De gjorde som deras föräldrar gjorde med i deras ögon en liten förb'ättring. Sunt förnuft o då vet man om att barn sällan är så oskyldiga som man vill tro. Mina barn ljuger aldrig, medans andras ungar....

Det är inte vakterna som har brustit utan de som bär ansvaret är de som räknas som målsmän/ vårdansvariga.

HAR DU SETT HELA FILMEN?

Ja det har jag. Du har inte läst vad jag har skrivit. Oavsett om barnet har betett sig illa så är våld inte en lämplig bestraffning. Bestraffning överlag är inte ett toppenverktyg för framtiden heller.

Men det fungerar ju inte på alla barn alltid, det är där dina argument fallerar. För det krävs ju att det ska fungera på alla barn i alla situationer om vi ska kunna ställa det kravet. Jag tror fortfarande att det är naivt, det är därför jag ber om källa.

Fast jo, man får inte aga några barn. Inte en enda liten jävel. hur jävlig den än är. Inte ens om den mördar.

"Det var 1979 som Sverige blev först i världen med att förbjuda barnaga. Då infördes den nuvarande regleringen i föräldrabalken som lyder:
”Barn har rätt till omvårdnad, trygghet och en god fostran. Barn skall behandlas med aktning för sin person och egenart och får inte utsättas för kroppslig bestraffning eller annan kränkande behandling

Jag tror du fäktar mot väderkvarnar. Det är väl INGEN här som inte är emot våld mot barn och ungdomar?

Och sedan är det den här lilla haken: vad är våld? Ibland krävs det ju faktiskt t o m nedhållning inom sjukvården, vare sig det handlar om barn eller vuxna. Kanske särskilt barn behöver hållas vid olika behandlingar (jag kommer ihåg ett järngrepp hållt om ett mindre barn som skulle ta spruta och sedan vidare till provtagning - det var absolut att klassa som våldsamt!).

I det här fallet handlar det om fasthållning, inte våld som i slag, sparkar och misshandel. Vad jag kan utläsa har nioåringen heller inte tagit någon fysisk skada, vilket mycket väl kunde varit en risk om man låtit honom löpa.

Hur läser du egentligen? Ska jag börja stolpa upp i *punktform för att du ska läsa?

jag svarade på detta inlägget :
Du hävdade att det går att lära sig att arbeta på ett sätt som helt förebygger våldsrisker. Poliser använder våld i sitt arbete, de gör alltså inte som du hävdar är möjligt. Har du någon källa på ditt uttalande? För det låter inte sant.

Jag har inte sagt att det helt går att förebygga, jag har sagt att det inte är ett lämpligt sätt mot barn.

Poliser använder inte våld mot barn. Anser du att jag har fel där? Behöver jag verkligen visa en källa på det?

Enligt denna artikeln så används våld mot barn av polisen. Även bältning av barn förekommer på psykiatriska kliniker

http://www.svd.se/nyheter/inrikes/fn-kritik-von-hall_4145635.svd

Jag tror du fäktar mot väderkvarnar. Det är väl INGEN här som inte är emot våld mot barn och ungdomar?

Och sedan är det den här lilla haken: vad är våld? Ibland krävs det ju faktiskt t o m nedhållning inom sjukvården, vare sig det handlar om barn eller vuxna. Kanske särskilt barn behöver hållas vid olika behandlingar (jag kommer ihåg ett järngrepp hållt om ett mindre barn som skulle ta spruta och sedan vidare till provtagning - det var absolut att klassa som våldsamt!).

I det här fallet handlar det om fasthållning, inte våld som i slag, sparkar och misshandel. Vad jag kan utläsa har nioåringen heller inte tagit någon fysisk skada, vilket mycket väl kunde varit en risk om man låtit honom löpa.

Killen (verkar vara) krigsskadad. Att då bemötas med att bli nedtryckt i marken av en vuxen man anser jag vara direkt skadligt för hans psyke. Säkerligen inte fysiskt. Men psykiskt. Det är därför vi har dessa regler, därför ordningsvakter måste utbildas hur man hanterar barn.

Har fortfarande inte hunnit läsa allt och hinner inte nu heller, men jag hittade ett uttalande som förklarar det jag beskrev förut; vikten av att behålla lugnet i sådana här situationer:
http://www.svt.se/nyheter/sverige/jag-ser-en-radd-pojke-som-kampar-for-sitt-liv

Här var bra konkreta tips:
– Är du själv lugn, så skapar du lugn. Är du själv arg, eller uppe i affekt så blir den andra mer ilsken. Då får man en uppåtgående spiral av mera våld.
En annan princip gäller fasthållningar och att det ska bli så lite våld som möjligt.
– Bland annat handlar det om att gå med rörelsemönstret, att inte hålla med spända muskler och att aldrig hålla fast mer än fem sekunder, sedan ska du släppa.

Jag föreslår att man kastar ett lasso över dem eller ett nät.

Elpistol har inte varit aktuellt, men...

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka