C
Corban
måsste få skriva av mig, är helt förstörd.. ... Köpte en ponny som var 3 år . .nu är han 6 år. när han kom till mig för 3 årsedan var han helt veck. han gick inte göra någonting med, inte lasta, ha uppbunden,sko,leda från hagen,rida,tränsa sadla,longera. nej inget gick han stegrade i all hantering, och tog timmar att tränsa eller få in i stallet. i 3 år har jag jobbat med honom, han är tidigare mishandlad och har fått för lite mat osv. Äntligen, i höstas var han Kalas* han gick hur bra som hellst att göra ALLT med och vi hade utvecklat ett starkt förtroende, både i ridning och hantering, han bråkade aldrig längre. . .Under tiden har jag hunnit bli äldre,längre, . .och för stor för honom. nu när allt har gått så bra så tänkte jag hitta en bra fodervärd åt honom eftersom jag inte vill sälja honom. så vi hitta en jättebra**** fodervärd, det var 40 mil dit med det fick gå, han åkte dit, .. och. ja,... efter 3 veckor fick vi hämta hem honom för dom vägrade köra hem honom som överenskommet, när vi kommer dit hittar vi honom drogad i hagen!!. dom har hanterat honom helt galet . . . .och . .hem kom han han hoppade över bommen i transporten på vägen hem, men väl hemma. nu några dagar senare inser jag att jag är tillbaka på ruta ett, han går inte få in i stallet, inte vill han åka transport, han vägrar fatta galopp och han får panik av sadel och träns igen. vill bara storlipa, var fan ska man börja.... Känns som . .han har tappat allt förtroende för alla igen . . . tilm. för mej, ändå är det jag som har hållt på med honom varenda dag. .. .