Missfall?? :´(

A

ahlsell

Ni som har genomgått ett sådant hur gick det till?

När kände ni att det var något fel??


Måste det alltid blöda eller kan det bara vara bruna flytningar??


Snälla hjälp :(
 
Sv: Missfall?? :´(

Jag har aldrig fått missfall.
Men däremot hade jag bruna flytningar ibörjan av min graviditet, ungefär samtidigt som mensen skulle ha anlänt om jag inte minns fel.

Vet att många har haft bruna flytningar i samband med sin grav, som inte slutat i missfall..
 
Sv: Missfall?? :´(

Började alltid med bruna flytningar som sedan övergick i "riktig" mens.
Men det gick ganska kort tid innan det blev mer rött.
Vad jag har förstått (av en annan tråd) så har du haft det i ett par dagar?

Har du tagit ett graviditetstest?
 
Senast ändrad:
Sv: Missfall?? :´(

Jag har haft 2 missfall på ganska kort tid. Mitt första började med bruna
flytningar men då syntes det att det var gammalt blod. Mitt andra började med en blodblandad flytning. Mina graviditets symptom avtog ganska rejält ca 4 dagar innan jag fick dessa flytningar. Jag tycker att du skall ringa till gyn och försöka komma in på ett ultraljud, förhoppningsvis är det ingen fara utan bara en vanlig flytning/blödning som man tydligen kan ha även om man är gravid. Jag fick komma in dagen efter båda gångerna.

Lycka till!

/Cet
 
Sv: Missfall?? :´(

Jag fick missfall i vecka 5, rätt tidigt alltså. Jag gick på toa och upptäckte då lite blod i trosorna och sen rann det rätt kraftigt när jag satt ned. Det var färskt blod och inte flytningar och inga klumpar. Jag kände inget men jag märkte att brösten inte värkte länge. Jag var väldigt osäker på om det verkligen var missfall och gick och undrade i flera dagar. Tillslut åkte jag in till gynakuten och då konstaterades missfall. Det värsta var att inte veta, när jag väl fick beskedet blev jag såklart ledsen men det var definitivt bättre att veta.

Sen blev jag gravid bara ett par veckor senare igen! :)
 
Sv: Missfall?? :´(

Har haft ett missfall, det började med rosa flytning som sakta ökade och ca ett dygn senare så var jag på gynakuten. Gravtest visade positivt så man ville avvakta skrapning. Ul visade på mindre än vad jag var gången. Senare på kvällen hade jag värkar, som gav sig efter att en golfbolls stor klump kom ut.

Skrapning och därefter allt ok. -fysiskt.

Jag var i slutet av tolfte veckan.


Gira.
 
Sv: Missfall?? :´(

Jag fick ett missfall som konstaterades via vul i vecka 6, fick bruna flytningar och en del blod men hade aldrig ont, och eftersom det inte kom ut av sig sjalvt sa var jag tvungen att skrapas 3 veckor senare :cry:
 
Sv: Missfall?? :´(

jag har haft ett,fick det när jag jobbade,trodde nästan jag hade kissat på mej....sprang till toa så var det en massa blod och när jag satte mej ner på toa så kom det klumpar. jag var i v7
 
Sv: Missfall?? :´(

Började alltid med bruna flytningar som sedan övergick i "riktig" mens.
Men det gick ganska kort tid innan det blev mer rött.
Vad jag har förstått (av en annan tråd) så har du haft det i ett par dagar?

Har du tagit ett graviditetstest?

Ja det har jag, tre stycken för att vara helt säker med ca 1 veckas mellanrum ;)

Nu har jag haft dessa flytningar sedan i Lördags.


Var inne igår på gynakuten och gjorde ett VUL där kunde man inte se något alls bara att allt såg ut som det skulle så här långt.

Läkaren kunde inte säga att det var ett missfall men inte heller säga om det skulle bli ett :confused:
 
Sv: Missfall?? :´(

Vilken jobbig situation!

Håller alla tummar och tår för att det inte är ett missfall!
Kom att tänka på min syster som hade det som du tidigt i sin första gravidtet.
Hon fick sådana flytningar och på gynakutet konstaterade läkaren att det fanns inget hjärta som slog. Han skickade med henne tabletter hem som skulle påskynda missfallet.
Syster tyckte att naturen skulle ha sin gång så pillrena hamnade i soptunnan.

Tack och lov!
Världens finaste Alexander är 8 år i år!:love:

När jag har haft tidiga missfall så har graviditetstestet visat negativt så fort blödningarna har kommit igång.
Annars är det ju absolut ingen säker indikation då Hcg-nivån kan dröja sig kvar ett tag i kroppen.

Va bra att du har varit iväg!
Mer kan du ju inte göra.

Som sagt, önskar dig all lycka till!:love:

Ps! Läser ditt inlägg igen. 3 grav.tester med 1 veckas mellanrum innebär alltså att du borde vara i v.7, 8?
Så när läkaren säger att allt ser ut som det ska så långt så tycker jag att det är jättebra!
Risken för missfall är mindre om man har sett ett livsdugligt litet kryp i dom veckorna!
Jag trodde att du var i v. 5!
 
Sv: Missfall?? :´(

blev du gravid så snabbt igen?
min kompis fick missfall för ett par månader sen, och då sa barnmorskan att hon skulle vänta i tre månader innan de försökte igen, för risken för infektioner var stor tidigare.
 
Sv: Missfall?? :´(

kan/brukar man ha en slags mensverk under tiden också? Jag är ganska orolig om det är ett liv i magen på mig. Ska köpa ett test nästa vecka för att vara säker. När man aldrig varit gravid innan så är man ju alltid lite orolig, eftersom jag inte vill ha något än.
Tacksam för svar.
 
Sv: Missfall?? :´(

jag hade ont imagen,brösten spännde,trött hela tiden..sov mer än 17timmar per dag,väldigt sur och tvär,kunde inte stå ut m lukten av sprit,rök el kaffe(slutatde dricka kaffe i v 8,jag började dricka kaffe när jag var ca 15år och har inte kunnat leva utan det i en enda dag,då jag fick ont i huvudet om jag inte hade tagit ng kopp om dagen). men det e härligt att vara gravid fastän jag hade en stor kompl och fick knappt röra mej.(fick ej tex städa,träna,promenera eller ta hand om mina hästar.(tur att man har en samo och pappa som hjälper en me det:smirk:).
 
Sv: Missfall?? :´(

ok.. jag hoppas inte jag är med barn eftersom jag har precis börjat en utbildning som är väldigt svår att komma in på så jag vill inte "sumpa" (om man får skriva så utan att låta för negativ) min framtid. jag vill ju gärna gå klart den och så letar vi större lägenhet så läget är ju inte det bästa precis. jag är ju lite emot aborter men sen känner man det att om man inte är mogen eller har pengar/jobb innan så känns det fel, eller?
 
Sv: Missfall?? :´(

du gör vad som e rätt för dej....jag fick jobb när jag var gravid i va 12 å jag sa det t arbg och det var ok me dom,men efter v 21 så fick jag kompl så jagblev sjukskriven ut till födlsedatumet....
 
Sv: Missfall?? :´(

ok, ja det e ju så himla svår det där, min lillasyster (som kan mkt om barn o graviditeter osv) sa att hjärtat börjar slå v.5, o om det är så att jag är med barn så är jag runt 5veckan nu, det känns så jobbigt att höra hur det utvecklas. Jag började gråta när jag hörde det. Det är ju ändå ett liv man tar väck isånna fall. Det känns så hemskt! Men sen måste man ju ändå se framåt. Usch ja, vi får se vad testet visar sen när jag har köpt det. Tack för svaren :)
 
Sv: Missfall?? :´(

Jag har haft två tidiga missfall. Båda graviditeterna kom när jag definitivt gett upp alla tankar på att kunna få egna barn. Vår lilla K hade då redan kommit hem med oss från fjärran land.

I båda fallen var det mycket odramatiskt. Det första började som evighetslång mens. Avstötningen var redan igång när jag förstod varför jag aldrig slutade blöda.
Andra gången fick jag ingen mens alls (var 44 år), gjorde gravtest och blev oerhört flörbluffad när två blå streck dök upp på stickan...

Den gången beslöt jag mig faktiskt för att avbryta graviditeten, men naturen grep in igen och jag fick missfall ännu en gång.

Båda gångerna fick jag skrapas. Inget obehag mer än något kraftigare mensvärk.

Hade definitivt tagit det hårdare när vi försökte få barn själva, fast kan ändå med visst vemod minnas den lilla ljusa bubblan på ultraljudet. Var bara i vecka 6 eller 7, men där fanns ändå ett yttepyttelitet väsen av något slag. I kärt minne bevarat.
g094.gif
 
Sv: Missfall?? :´(

Jag började blöda som helt vanlig mens fast mycket kraftigare. Och det gjorde ONT. Det började som vanlig mensvärk med efter 12-16 timmar blev det helt hysteriskt ont. Jag hade så ont att jag inte ens kunde skrika. Har inte varit med om värre smärta!

Missfallet skedde i 12,5 vecka!
 
Sv: Missfall?? :´(

Men du kommer ju kunna (förhoppningsvis) forts din utbildning iaf hela första terminen och då är det kanske lättare att komma in ?
 

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
Svar
8
· Visningar
1 325
Småbarn Hur lärde du dig att simma? Fick du någon simundervisning i skolan, eller genom kommunen, privat? Hur har du gjort med dina barn, lärt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
2 620
Senast: Lingon
·
Övr. Barn Ett barn i dotterns förskolegrupp försöker tvinga henne att konstant leka med henne. Gör inte dottern det så blir det andra barnet...
2
Svar
23
· Visningar
1 645
Senast: Inte_Ung
·
Övr. Barn Det var Hanna Hellquist som skrivit flera krönikor om hur hon kämpar med ofrivillig barnlöshet, IVF, infrysta ägg och missfall, senaste...
6 7 8
Svar
152
· Visningar
11 076
Senast: Praefatio
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp