Missfall lr inte missfall??

jemaha

Trådstartare
Igår och idag har det kommit lite rosa/brunt på pappret när jag torkat mig, inte varje gång dock. Jag mår fortfarande illa, fortfarande ömma tuttar och lite molande mensvärk som jag oxå haft innan. Är i vecka 8+1 idag. Kan det vara ett missfall på gång, eller är det normalt att det blir så ändå? Usch, blir nervös ju...

Sv: Missfall lr inte missfall??

Det kan komma lite blod utan att det är någon fara, men det kan också vara början på ett missfall. Omöjligt att säga. Det du kan göra är att vänta och se eller ringa gynakuten och be om ett VUL för att se hur det står till där inne. :)

Håller tummarna för att allt är okej.

Gynakut finns det ingen här, vanliga akuten som gäller isf och där har jag ingen lust att bli sittande.. Får väl vänta tills måndag och försöka tjata mig till ett vul på gyn. Så jobbigt att inte veta..

Det är vanligt att man kan märka av blod på pappret i början av graviditeten utan att det innebär missfall. Jag hoppas det går bra för er :)

Man kan även ringa förlossningen och rådfråga eller be om ett VUL. Men som de andra säger, det behöver inte vara nån fara heller!

jag har haft såna blödningar i åtminstone två av mina graviditeter, det blev inga missfall av det

Jag hade så när jag var runt v 8. Nu är jag i v 21 och magen växer så det behöver inte innebära missfall!
Håller tummarna för dig!

Det har inte kommit nåt mer än iaf, och alla gravidsymtom är kvar. Hoppas på att det är en helt ofarlig blödning då, ska ringa gyn på måndag iaf och kolla med de.

Jag har haft 3 missfall i ca v 14 och då var alla gravtecken borta plus att det blödde mer och mer för varje timme med molvärk som blev starkare och starkare, och klumpar i blodet.

En liten blödning som slutar behöver inte vara missfall. Samtidigt kan man inte göra nåt åt det heller om det är tyvärr..

Det har inte kommit något mer idag, och jag känner mig fortfarande gravid så det är säkert ingen fara. Tack för alla svar!

Liknande trådar

Övr. Barn Har en son på 6 år. Han är utredd som 4,5 åring för autism,men då han fick normalt resultat på pappret så slogs det bort. Nu började...
2 3
Svar
46
· Visningar
9 800
Senast: Fraegd
·
Kropp & Själ Eller är det bara spänningshuvudvärk. Berättar om mina migränattacker. Till saken hör att jag inte har haft migrän på 20 år så det känns...
2
Svar
25
· Visningar
2 874
Senast: alazzi
·
Gravid - 1år Detta blir ett skamfyllt inlägg med förmodligen bland det mest provocerande (har googlat och sett andra stackare be om hjälp o sen bli...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
24 349
Senast: cirkus
·
  • Låst
Kropp & Själ Tänkte att jag börjar med att dra lite snabb bakgrundsfakta för att göra dagens situation tydligare: Är rent allmänt väldigt smärttålig...
9 10 11
Svar
207
· Visningar
23 004
Senast: LenaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar