G
gravid
Jag fick ett tidigt missfall i början av november (7-8e). Mensen dröjde sedan lite längre än vanligt och jag började med mina p-piller igen typ 15 dec (alltså utan att ha fått mens). Skulle åka utomlands och ville inte få mens där, förstör sol och bad..
Nu har jag ätit en karta och det var dags för mens.
Fick ljusröda flytningar några dagar innan beräknad mens som nu har ökat upp lite.
Idag (den dagen mensen enligt beräkning skulle satt igång ordentligt) kom det ut en slemklump, liknande den som kom ut vid missfallet men mindre.
Blöder fortfarande ganska lite och har bara lite mensvärk.
Vid förra missfallet blödde jag mer (men inga mängder) och fick kraftig smärta straxt när klumpen kom ut.
Hade sex igår kväll om det nu kan vara relevant.
Vet inte riktigt vad jag ska tro..
Vi hade sex under perioden mellan missfall och p-piller start. Delvis avbrutet men även med kondom.
Kan jag ha varit ovetandes gravid och fått missfall igen?
Eller kan det hända att man får slemklumpar i mensen annars också?
Bör jag kontakta läkare?
Vad innebär det om jag nu har fått två tidiga missfall på raken?
Hoppas någon kan svara på mina funderingar!
Nu har jag ätit en karta och det var dags för mens.
Fick ljusröda flytningar några dagar innan beräknad mens som nu har ökat upp lite.
Idag (den dagen mensen enligt beräkning skulle satt igång ordentligt) kom det ut en slemklump, liknande den som kom ut vid missfallet men mindre.
Blöder fortfarande ganska lite och har bara lite mensvärk.
Vid förra missfallet blödde jag mer (men inga mängder) och fick kraftig smärta straxt när klumpen kom ut.
Hade sex igår kväll om det nu kan vara relevant.
Vet inte riktigt vad jag ska tro..
Vi hade sex under perioden mellan missfall och p-piller start. Delvis avbrutet men även med kondom.
Kan jag ha varit ovetandes gravid och fått missfall igen?
Eller kan det hända att man får slemklumpar i mensen annars också?
Bör jag kontakta läkare?
Vad innebär det om jag nu har fått två tidiga missfall på raken?
Hoppas någon kan svara på mina funderingar!