Mips-hjälm?

alextheasparagus

Trådstartare
Är ute efter en ny (bra!) hjälm och har funderat på mips-hjälmen. Verkar ju vara så himla smart det där. Men hur är den att ha på sig? Sitter den skönt? Rund eller äggformad? Har kikat lite på en hjälm som en annan person i stallet har, och den har ju.... glittriga sömmar... tyvärr. Men är hjälmen riktigt bra kan jag väl stå ut med det ändå.

Jag är osäker på vilken hjälm du menar. Back on track? De var väl först med att skryta om mips.
Mips är egentligen inte något nytt och extra coolt utan används flitigt i hjälmar till andra sporter men det är långtifrån den enda tekniken som ger bra skydd. Om jag var du skulle jag hitta en hjälm som passar bra på dig, det är det viktigaste för säkerheten, och sedan kolla vilka resultat den hjälmen har i tester.

Liknande trådar

Fritid Vilken djungel. Undrar om någon kanske har tips? Blir inte många tältnätter per år men är dags att köpa nytt. Vi är 2-3 vuxna. Tältar...
2
Svar
24
· Visningar
962
Senast: Zpunk
·
Hästmänniskan Hej! Jag skaffade min älskade häst för snart 2 år sen och är i stallet varje dag och älskar det. Tyvärr är det konstant någonting i...
Svar
14
· Visningar
1 482
  • Artikel Artikel
Dagbok Sov otroligt dålig i natt på grund av en incident igår. Jag flyttade till min lägenhet för typ fem år sedan. Jag köpte den under...
2
Svar
31
· Visningar
3 684
Senast: hollypolly
·
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
19
· Visningar
2 541
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka