Minsta uttag 5000kr...

EmmaW

Trådstartare
Får en bank verkligen göra så?

Jag var på min bank i dag i ett helt annat ärende men fick reda på att dom nyligen ändrat reglerna (jag har inte fått nån info om detta).
Det finns flera kontor i min stad men bara ett som hanterar kontanter och där får man bara ta ut en summa om minst 5000kr.
Så om jag tex tappar mitt kort eller det går sönder eller liknande och bara har 4000kr kvar allt som allt (tänk student) så kommer jag alltså inte åt mina pengar alls eftersom uttag under 5000kr endast kan göras i bankomat. Jag får då alltså vänta tills jag får ett nytt kontokort hemskickat till mig O_o :crazy:
Jag kan så klart lösa det genom att skaffa ett kort till (kostar) ett annat konto och föra över och lösa det på så vis eller swisha till en vän eller så men får bankerna verkligen hindra någon på detta vis att komma åt sina pengar? :confused:

Jag avskyr verkligen såna här "storebror" fasoner! :rage:

Mitt handelsbanken kontor vill att jag kontaktar dem om jag vill göra ett STÖRRE uttag än 5000 kr, alt sätta in mer än 10 000 kr....
Om det är så att du verkligen inte får ta ut mindre summa än 5000 kr på ditt kontor i en mindre ort skulle jag omgående anmäla det till Finansinspektionen

Liknande trådar

Relationer Inspirerad av ett poddavsnitt som tog upp ämnet och chockad över vad folk kan göra i sin snålhet - vad är det snålaste ni varit med om...
6 7 8
Svar
147
· Visningar
15 997
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag förstår verkligen inte det här med “dolda fel” vid husaffärer. Det funkar ju inte i praktiken. Som jag har förstått det så är...
2
Svar
37
· Visningar
3 252
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
26 177
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
34 408
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Avlivning älskade katt
  • Katt i påse