Minns ni för två år sedan...

svea

Trådstartare
...när vi började diskutera att ha en stor IRL-träff för "barockarna" på Buke? Planerna var att träffas i Bunge på Gotland där det finns en stor tävlingsanläggning med mer än 80 boxar, ridbanor, camping med mera.

Vi började 2002 med att ha en inledande träff på Johannesberg för att se om det var kul att ha träff, och för att fundera på om vi skulle bilda en förening för att kunna ha en riktigt stor träff. Kul var det, och förening blev det.

2003 kände vi oss ännu inte mogna för en jätteträff, så vi hade en liten träff i Tranemo i stället. Nu blev den inte så himla liten - över 50 personer kom, med hästar och prylar och böcker och pinaler och åkte därifrån dödströtta och sugna på mer.

Hur som helst. Ville bara tala om att i år blir den ursprungliga träffen av, och eftersom det var en Buke-idé från början hoppas jag att moderator håller med om att det inte är orimligt att tipsa lite om det hela här?

12-15 augusti träffas vi alltå på Gotland, och mer om det kan ni läsa på www.ridkonstensvanner.nu

Tycker det har klar bukerelevans - men så är jag part i målet... :-)

Jag bara tänker på hur härligt det ska bli att träffas och får flera dagar på sig att umgås, rida, och ha skitkul.

Dricka vin, uppdatera hädelselistan, leka röda-vita rosen, tramsa, jämföra utrustning, lära sig massor med nya saker. Kolla vilka böcker man ska beställa. Prova ett bett, testa en sadel. Lära känna nya vänner, miljöträna hästen, ge sig ut på ett äventyr, äta mat i trevligt sällskap, bada, rida ikapp, skapa en liten kadrilj, titta på film, ha ett litet föredrag, titta på transporter, få tips till ridningen, prova någon annans häst, prata, ha trevligt....

...har jag glömt nå't?

Fy, prata inte så där! :mad: ;)

Om jag hade haft bil och transport och inte varit en fattig student samt att hästen och jag faktiskt hade kommit nånstan i den så kallade utbildningstrappan. DÅ hade jag också velat vara med. men som läget ligger får nog jag och pållen ta och stanna i skåne i sommar.

Nåja, vi ska nog överleva. fast det är ju inte utan att man blir inte så lite avis... :D

Hoppas ni får jättetrevligt!!

//Hanna

Hörrdudu...jag kan inte ta med varken häst eller transport, hade inte med mig det sist till Tranemo heller, men det var precis lika underbart kul iaf! Meningen är inte att det är en träff för dom som kommit nån vart utan för dom som tycker ridning är KUL! Så det så!

Inte spelar det någon roll hur långt du kommit i ridningen! Träffen är verkligen inget för proffsen, den är till för amatörer! Alla vi som har hästar som vårt främsta intresse och som vill träffas bara för att det är skoj att träffas!

Kolla upp med omgivningen, kanske kan du komma utan häst och samåka med någon som ska dit. Det brukar alltid gå att lösa!

Hanna, man kan som sagt åka utan häst (och ha väldigt kul ändå) och det kommer att finnas en samåkningslista så att vi fyller så många bilar som möjligt = billigare!

Det går för övrigt lokalbussar hela vägen upp lite beroende på vilken färja man tar, så vill man spara pengar kan man också lämna bilen på fastlandet.

Vad gäller utbildningstrappa så behöver man inte ha kommit någonstans alls. jag vet ett par stycken som har planer på att ta med ganska gröna unghästar. Har själv varit på träff med unghäst, det är perfekt miljöträning efterom man inte har några krav på sig att "prestera".

Jag bland annat :D Ja, grön häst då. Eller han är väl inte ordligt talat grön (men man vet aldrig, han kan nog få ett par gräsfläckar), men han är det ju bildligt.

Körkort och bil eller släp har jag inte heller :D Övningskör, tjatar på pappa för att de ska sätta krok på deras bil (får dra 1480 kg på b-kort och 1800 kg på e), och om jag nu lyckas ordna det andra så kan man säkerligen få tag på släp på något sätt :rofl:

Nej, jag hoppas på det där med samåkningen och kan då kanske bidra med något av de tre ovanstående. Eller så kanske det finns någon som har en lastbil där dte får plats massa hästar? ;)

Och om nu mot all förmodan det inte löser sig med att ta med pållen så får jag ju åka utan honom, det blir roligt ändå (men förstås vill jag ju ha med honom att dela det med).

Jag hoppas attt det visar sig att Sommar Akademin ligger precis innan träffen för då kan jag också komma...fast utan häst. :(

Då kommer i alla fall jag att åka antingen direkt från Danmark eller från 15mil norr om Gbg (längs kusten). Om någon vill åka med. ;)

Jag kan förresten utlova att ni kommer att få se minst 1 1/4 russ! Varav det russ som inte är 1/4 är synnerligen grönt (på utbildningstrappan har han kommit så långt att han kan smyga sig upp bakom folk mycket, mycket tyst och nafsa dem i hasorna) :D

Och har jag bara haft möjlighet att byta bil samt skaffa e-kortet så kommer jag med två hästar och då har jag med mig min eldiga PRE-hingst, som just nu ser ut som ett brunt-grått ulltroll och ser föga ut som en spansk ädling... Så kan han och Ottoman gå omkring och se barnsliga ut tillsammans... :-)

Vad bra!!

De har inte lagt ut det på akademisk-ridekunst än så jag var lite oviss om när det skulle vara. Hur blir det med dagarna? Vilka dagar är det och när blir det vad?

Är inte det under medeltidsveckan? eller det kanske är veckan innan :confused:

Som det ser ut är det torsdag-lördag. Har inte schemat framför mig nu så jag vågar inte uttala mig mer om det.

Medeltidsveckan är v. 32, d.v.s. veckan innan träffen.

Så nu du "lilla" fio. Nu kommer jag ned och hälsar på någon gång innan det börjar och sen får vi se om du kan åka med ner och titta på. Har ju fått en diesel bil nu så det kostar inte speciellt mycket att åka den relativt korta biten från Gbg till Havreholm/Danmark. ;)

Du kanske känner för att åka på träffen också. :devil:

Ja jag hoppas verkligen kunna åka med.

Är det där Bent bor?? Eller vad bor han och hur långt är det?

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka