Minneskort

G

Garpen

Ska köpa ett minneskort till min digitalkamera, ett SD-kort, på 256 eller 512 MB. Finns ju många olika märken och prisklasser; Kingston, Sandisk (eller vad de hette), osv. Från 150 kr och uppåt.

Vad är skillnaden? Något märke man ska passa sig för eller är det bara att köpa det billigaste man hittar?
 
Sv: Minneskort

Alla SD minne ska fungerar.
Vet faktist inte varför det är sådan priskillnad men kan tänka sig att man köper märket på produkten.
 
Sv: Minneskort

Det var lite så jag också tänkte, men ville ändå veta om det är någon stor kvalitetsskillnad. Men verkar mycket bero på VAR man köper också. Fotobutiken i min stad tog ca 600 kr för 512 MB, medan jag på en butik på nätet kunde få samma storlek för 225 kr. (Olika fabrikat dock.)
 
Sv: Minneskort

mm jag köpte min kingston 512 på nätet, inga problem
 
Sv: Minneskort

låter bra det, faktiskt just ett sånt jag kikat på. 224 kr, som hittat kändes det som! tack för hjälpen!:bow:
 
Sv: Minneskort

Det du först bör kolla är på kameratillverkarens hemsida om vilka SD-minnen som är provade/godkända till kameran.
 
Sv: Minneskort

*Lånar*

Jo jag har ett minneskort till digitalkameran som nu troligtvis har skador :crazy:
Jag har vid några tillfällen vänt betterierna fel och bytit batterier som en tok då den batteriladdare jag har gått sönder :crazy:

Nu hakar både datorn och kameran upp sig på bilder runt nr 30 :(
Utan minneskortet funkar det bra.

Eftersom jag o några till var på en minnesvärd resa och jag var den ända av 6 pers som hade kamera blev det ju lite bilder som typ alla vill ha oxå :crazy:

En kompis provade i sin kamera men den kunde inte alls läsa minneskortet :(

Minneskortet köpte jag tillsammans med kameran, typ SanDisk.

Kan man lämna in minneskortet i en fotoaffär och hoppas dom kan ta fram bilderna?

Mvh Lisa
 
Senast ändrad:

Liknande trådar

  • Artikel Artikel
Dagbok För längesen gick undertecknad in på en bilfirma och spontanköpte en ny bil. Jag behövde inte tänka så mycket på pengar på den tiden...
Svar
6
· Visningar
659
Senast: cassiopeja
·
Utrustning Hej! Jag är då knappa 160cm lång. Jag skulle inte kalla mig själv överviktig, men jag har någorlunda vida höfter, lår och vader. Att...
Svar
17
· Visningar
1 649
Senast: Squie
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
6 985
Senast: Blyger
·
Fordon (Jag skulle vilja döpa tråden: Finns det någon som vill spränga min bil?) Efter att ha haft ett minst sagt vansinnigt frustrerande år i...
2
Svar
30
· Visningar
3 097
Senast: Migo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • Uppdateringstråd 30
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

  • Kimblehook
  • Dressyrsnack 17
  • Födda -21

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp