B

**BORTTAGEN**

Igår när jag var inne i fårhuset satt det en liten figur och tittade på mig. Såg ut som en iller, fast kraftigare. Hade en lite bullig bakdel, men var annars avlång.
Kan det va en mink? kan dom göra någon skada? Hur blir man av med dom?

Minkar är oftast svarta,grå (Silverfärgade)
Har du bara får är det ofarligt
Minkar tar höns,kaniner,kattungar mm...

Finns sk minkfällor som man kan fånga dom i och eventuellt skjuta dom eller åka till en minkfarm med dom.

har inga får, men katter som är där ganska ofta. Minishettisarna har fårhuset som regnskydd.
Kan en mink vara till skada annars?

hej! när jag var på semester så såg jag sen svart liten iller tror jga men vet du va det är för jag har ingen anning!!?? :confused: :banana:

En mink är Enfärgad mörkbrun med liten gul fläck, vit strupe, men olika färgvarianter förekommer. Dessutom är deras föda: Fisk, kräftor, musslor, grodor, ödlor, insekter, smågnagare, fåglar och ägg, hare, skogsfågel, fasaner, rapphöns, kycklingar, tamhöns. Boplatsen brukar vara: Gryt, eller någon håla intill vattnet, rotvälta eller i ett stenrös i husgrunden till någon sjöbod eller dylikt.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
2 793
Katthälsa Har en super senior till katt vars klor börjar bli ett problem där hon får sår på öronen av dom när hon kliar. Jag har aldrig klippt...
Svar
6
· Visningar
567
Senast: MJLee
·
Övr. Barn Jag är lite rådvill... dottern vill ju ha ett husdjur, och jag har tittat på massor av olika djur som kanske kunde funka men jag vet...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 043
Senast: Amha
·
Kropp & Själ Jag har köpt hus och flyttar in om några veckor och det har varit långdraget med massor av strul och oro. Jag kollade på huset 20 mars...
6 7 8
Svar
141
· Visningar
9 905
Senast: Inte_Ung
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar