Minimi för att bygga stall?

B

Borka2008

Hur stora marker för hagar och stallar har ni?
Jag har hittat ett markområde som ligger på gångavstånd från mig, sugen på att köpa loss.
Jag har tänkt att bygga ett litet stall, 4 boxar. Har tänkt att ha 3 hästar, samt en extra box "bara för att och ifall att".....
Men jag är osöker på om marken räcker till för mina behov.

Vad skulle ni säga är minimi för dessa behov:
Litet stall, 4 boxar
hagar för 3-4 hästar
en liten ridbana.
(Sommarbete blir ej på detta område.)
 
Sv: Minimi för att bygga stall?

Det låter som min förra gård. Det var tre och halvt hektar och sen lånade jag en hage på drygt två hektar.Det funkade, men jag mockade i hagarna och hade dem på sommar bete på ett annat ställe. Stallet var toppen på 100 kvadrat. Det räckte till boxar och rejäl sadelkammare och foderkammare.
 

Liknande trådar

Anläggning Finns det någon firma ni kan rekommendera? Gäller Dalarna. Vi har tänkt att bygga ett litet stall med 2 boxar med engelska boxdörrar...
Svar
1
· Visningar
508
Senast: Blyger
·
Hästmänniskan Var lite osäker i vilket forum jag skulle lägga den här, men vi provar med hästmänniska. Jag har länge funderat på hur mycket/vad man...
2 3
Svar
55
· Visningar
6 853
Senast: Cambrie
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 027
Senast: Freazer
·
Hästvård Hej! Jag har ett sto som jag haft i 2år och har några bekymmer jag skulle vilja diskutera. Min häst är 5år gammal som under...
2
Svar
24
· Visningar
3 137
Senast: Ridinglady
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp