Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det är också viktigt att skilja på minigris och hängbuksvin. Minigrisen är riktigt liten och hängbuksvinet (som är det vanligaste i sverige på minifronten) blir en del större.
Pratade med en norrman för en liten tid sedan som hade minigris, han sa iaf. att de flesta av svenska "minigrisar" är väldigt mycket större än norges minigrisar och att de oftast är hängbukssvin.
har du några bilder på dina grisar så man kan se storleken?
QUOTE]
Här är några av mina minigrisar.
Dom är mellan 2-5 år gamla
Estrella, Helga, Jennie, Elin, Moa
Gudrun, Irma & Gertrud
Esbjörn & Laban
Kan inte låta bli att visa en bild på vår blivande avelsgalt Ms Piggy's Lord lever.
Här är han 6 veckor gammal.
En kulting från oss kostar 3000 kr.
Mer info finns på min hemsida.
http://www.minigrisar.se
Tyvärr förekommer det också "svältdvärgar" i Sverige med.
Alla vill ha så små minigrisar som möjligt, och det råder en "vikthysteri".
*kl*
Se till att uppfödaren är seriös!! Jag har träffat på tre fall där ägaren köpt hem en "minigris" som sedan visat sig vara en helt vanlig kulting O: De här djuren har blivit GIGANTISKA. Helknäppt!
Har du några bilder på "före" och "efter"
Det hade varit roligt att se förändringen.
Iofs när vi fick hem vår nya galt i våras så skulle hon försvara honom och så blev hon alldeles mörk i blicken och sedan bet hon mig i stöveln- då fick hon en åthutning som bestod i att jag skällde varningsläte och gjorde en "stöt" med handen mot hennes hals, samt att jag jagade henne ett par meter...
Men eftersom det var samma sak som en annan gris som var högre i rang skulle gjort, blev hon bara lite rädd och sedan kom hon direkt fram till mig när jag lockade på henne.
Man kan ju liksom inte tolerera att grisar biter en i stövlarna, men hon har inte gjort om det.
/KT
Det är riktig "pigmanship"
Jo det kanske man kan kalla det hela....... Som med alla djur så har man en enorm fördel i hanteringen om man känner till hur djuren fungerar som art med varandra.
Vad jag inte fattar är att folk skaffar sig djur utan att ha en susning om hur man ska kommunicera med djuret och sköta om det på bästa sätt.... så jämrans svårt är det väl inte.....
/KT
ps/ om du undrar varför jag inte är medlem i grisföreningen i år är det pga av att jag opererat ena ögat 3 ggr senaste halvåret och inte orkat engagera mig för fem öre i nåt!
(för den som inte vet så slåss alltid grisar med varandra innan rangordningen är gjord.)
Det går dock att lära grisen att acceptera främlingar.