Minigris som rymmer.

Gecko

Trådstartare
En som jag känner har en minigris som är jättegullig och lydig men det är ett ganska stort problem med att hon rymmer!
Alltså hon kryper ur sin sele. Det är inga problem att ta henne sen eller så men problemet är att hon jobbar som dagmamma och har henne då med ute och när barnen ska fika eller så så brukar hon sätta fast henne annars så går hon och bökar i alla ryggsäckar och bökar på barnen. Men det är då som hon kryper ut sin sele.
Är det någon som vet vad man kan göra så att hon inte kommer ur den?

Sv: Minigris som rymmer.

kanske köpa en mindre, vår mini gris bökade sig oxå ur sitt sele tills vi köpte ett mindre.. men han ville hellre va lös..:p

Det går tyvärr inte med en mindre. Då hon redan har en liten. Hon har en jäkla snits på att komma ur den.

då vet jag inte, ha henne lös det e juh det hon vill, häng upp alla väskor.. du sa juh att hon hade pli på grisen..:p

Tyvärr är inte ryggsäckarna det största problemet utan alla dagbarn.... Blir svårt att hänga upp dom :angel:

Tyvärr är inte ryggsäckarna det största problemet utan alla dagbarn.... Blir svårt att hänga upp dom :angel:

Inte då.. här gäller det att prioritera, klart grisen ska vara lös och barnen upphängda, måste väl finnas massor av lämpliga trädgrenar i skogen???;-)

/ Lavinia, hejar på grisen som uppenbarligen vet vad den vill

:rofl: :rofl: haha kul å se, 16 barn som hänger på träden å gris som springer runt på marken.. haha..:rofl: :rofl:

Ja, de skulle nog vara en syn men då skulle hon nog böka på träden tills nåt barn eller ryggsäck ramlar ner... :cool:

Men vilken kul syn, grisen bökar i trädet, barn trillar ner, överlycklig gris bökar på barnet :-)

/ Lavinia, grisälskaren

Det går tyvärr inte med en mindre. Då hon redan har en liten. Hon har en jäkla snits på att komma ur den.

Hur ser selen ut?
Selarna till hund har oftast en "bringa" och sitter dåligt på grisen.
Det är näst intill omöjligt att hitta bra selar till minigrisar i Sverige.
Jag har skaffat mig selar från USA som är anpassade till minigrisen "limp-formade" kropp.
Dom är jättelätta att sätta på och är mjuka och sköna.

Många gör felet att försöka dra till sig grisen när man är ute ock går.
Det ända man kan göra är att när grisen slår alla klövarna i backen, så får man vackert följa med grisen bakåt och sedan locka till sig den igen.
Ju mer man drar, ju mer protester får man.:smirk:

Det är näst intill omöjligt att hitta bra selar till minigrisar i Sverige.
Jag har skaffat mig selar från USA som är anpassade till minigrisen "limp-formade" kropp.
Dom är jättelätta att sätta på och är mjuka och sköna.

Nu har jag fått hem minigrisselar från USA i olika storlekar och färger.
Skicka mig ett PM om du är intresserad.

sele2.jpg

sele1.jpg

(Detta är en mossgrön medium på en ett-årig minigris)

Liknande trådar

Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
34
· Visningar
4 735
Senast: Mia_R
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 683
Senast: Enya
·
Skola & Jobb Jag har varit anställd på mitt jobb i snart 4 år och har trivts varenda dag. Men nu har jag hamnat i ett läge där trivseln är borta. Det...
2
Svar
37
· Visningar
3 576
Senast: Badger
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 377

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Evolve
  • Atletix
  • Vi som letar häst II