Mineralfoder

Sar

Trådstartare
Jag skulle vilja få tips på mineralfoder utan järn (eller med väldigt lite järn) där mängden kalcium överstiger forsfor. Jag tittade senast på Forage plus Winter men där hittade jag inget kalcium?
 
Jag skulle vilja få tips på mineralfoder utan järn (eller med väldigt lite järn) där mängden kalcium överstiger forsfor. Jag tittade senast på Forage plus Winter men där hittade jag inget kalcium?
Jag letade liknande för några år sedan men de älskar att stoppa järn i allt, antagligen för att det är billigt. Du kan inte balansera upp med foderkalk?
 
Jag letade liknande för några år sedan men de älskar att stoppa järn i allt, antagligen för att det är billigt. Du kan inte balansera upp med foderkalk?
Jo, jag hade bara tyckt att det var superbekvämt att få allt i ett! ;)
 
Jo, jag hade bara tyckt att det var superbekvämt att få allt i ett! ;)
Förstår det. Det är hopplöst att det ska slängas så mycket onödigt i 'kompletta' foder (järn och mangan i mineralfoder samt C-vitamin i vitaminer (det senare är ju dock inte skadligt bara onödigt))
 
Pavo vital vet jag skriver att det innehåller mindre järn, men vet inte hur lite. Den har mer kalcium än fosfor också tror jag iaf, kollade väldigt snabbt.
 
  • Gilla
Reactions: Sar
Jag skulle vilja få tips på mineralfoder utan järn (eller med väldigt lite järn) där mängden kalcium överstiger forsfor. Jag tittade senast på Forage plus Winter men där hittade jag inget kalcium?

Sist jag kollade stod det att Forage plus winter innehåller 0,02 g kalcium och 50 g fosfor per kg, så det är kanske inte aktuellt öht för din del?
 
  • Gilla
Reactions: Sar

Liknande trådar

Skola & Jobb Nu skulle jag vilja ha jobb tips! Det är nog ganska så många år kvar förmig men det gör ju inget att börja tänka nu iallafall! Plus att...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
5 825
Senast: Gunnar
·
Övr. Hund Hej Har ni några bra tips att få i en fem veckors valp mat? Hon vill bara dia men mamman börjar tröttna på 10 valpar som diar. De andra...
Svar
9
· Visningar
751
Senast: hollypolly
·
Foder & Strö Trodde vi hade en sådan tråd men jag letade kanske för dåligt eller så kommer den här :D Är nyfiken på hur bukefolkets grovfoderår blev...
2 3
Svar
50
· Visningar
5 182
Senast: Shixle
·
Relationer Konstig rubrik kanske men jag ska förklara. Jag har iprincip alltid varit väldigt blyg och så. Och ända från jag var liten så um gicks...
2
Svar
35
· Visningar
1 542

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp