Mineralfoder

Sar

Trådstartare
Jag skulle vilja få tips på mineralfoder utan järn (eller med väldigt lite järn) där mängden kalcium överstiger forsfor. Jag tittade senast på Forage plus Winter men där hittade jag inget kalcium?

Jag skulle vilja få tips på mineralfoder utan järn (eller med väldigt lite järn) där mängden kalcium överstiger forsfor. Jag tittade senast på Forage plus Winter men där hittade jag inget kalcium?
Jag letade liknande för några år sedan men de älskar att stoppa järn i allt, antagligen för att det är billigt. Du kan inte balansera upp med foderkalk?

Jo, jag hade bara tyckt att det var superbekvämt att få allt i ett! ;)
Förstår det. Det är hopplöst att det ska slängas så mycket onödigt i 'kompletta' foder (järn och mangan i mineralfoder samt C-vitamin i vitaminer (det senare är ju dock inte skadligt bara onödigt))

Pavo vital vet jag skriver att det innehåller mindre järn, men vet inte hur lite. Den har mer kalcium än fosfor också tror jag iaf, kollade väldigt snabbt.

• Gilla
Reactions: Sar

Sist jag kollade stod det att Forage plus winter innehåller 0,02 g kalcium och 50 g fosfor per kg, så det är kanske inte aktuellt öht för din del?

• Gilla
Reactions: Sar

Liknande trådar

Foder & Strö Jag har en islänningsvalack på dryga året. Har inte haft islänning tidigare. Skulle behöva hjälp med lämplig foderstat till honom...
2
Svar
28
· Visningar
1 273
Senast: Cattis_E
·
Foder & Strö Hej, är rätt ny/okunnig på detta med hästens foder. har bla använt mig av olika foderstatsprogram för att få till rätt foder och rätt...
Svar
5
· Visningar
520
Senast: Cattis_E
·
Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
1 903
Senast: Roheryn
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
Svar
18
· Visningar
1 624
Senast: Shaggy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Valet i USA
  • Vad gör vi? Del CCIV
  • Adventskalendertråden 2024

Hund, Katt, Andra Djur