iNHALE
Trådstartare
Är det någon som testat Trikem Vitamins? Jag sitter här och pusslar lite med Bs foderstat inför hösten och kommer behöva byta bort mineralerna hon äter nu (Krafft Miner Original) eftersom det inte innehåller tillräckligt av micromineralerna som behöver tillsättas. Kalcium, fosfor, magnesium och järn har hon full täckning för från grovfodret redan enligt det uppskattade behovet så att ge ännu mer av det känns lite onödigt. Dock får jag den generella uppfattningen att det ofta anses "növändigt" att ändå ge extra makromineraler via ett komplett mineralfoder. Även Trikem själva skriver att man "ska" komplettera med deras Minerals om man tänker ge Vitamins. Hur resonerar ni? Kör ni kompletta mineralfoder där "allt" ingår även om hästen troligen inte behöver extra av en del saker eller håller ni er till det som faktiskt behöver tillsättas extra? Jag har alltid varit lite bortskämd med grovfoder som varit lätt att komplettera med vanliga mineralblandningar men denna gången är det något annat.