Mustangs sortiment verkar vara smakligt, mina hästar äter det med god aptit. Hade först Röd i pelletsform. Började sedan med Blå som är granulat, blandat i uppblött Linklipellets, som inte är ett kraftfoder för energi, utan bara ett komplement som är bra för pälsen och magen. Hästarna älskar det och de ser det som dagens höjdpunkt. De äter hellre detta än vårens första gräs, morötter eller äpplen.
 
Om du skall köpa ett mineralfoder utan att ha en analys av ditt hö att gå efter så är det bäst att köpa ett minerlafoder där Ca/P balansen ligger på 1,8-2 . På kraffts sortiment så blir det då den gröna blandningen, inte den blå eller röda eller vita. Den ger jag på sommaren när hästen går på betet och jag inte har någon koll på vad betet innehåller för mineraler.
 
Om du skall köpa ett mineralfoder utan att ha en analys av ditt hö att gå efter så är det bäst att köpa ett minerlafoder där Ca/P balansen ligger på 1,8-2 . På kraffts sortiment så blir det då den gröna blandningen, inte den blå eller röda eller vita. Den ger jag på sommaren när hästen går på betet och jag inte har någon koll på vad betet innehåller för mineraler.

Utan att veta var TS bor är det svårt råda ens så. Här är enbart den vita som ens kommer på fråga. Kalkrika marker.

MEN - oavsett vilket så Kraffts mineral kommer orsaka ett nu högre järnöverskott och obalans mellan järn - koppar - zink än det redan är. Krafft var hysteriskt mkt järn - och majoriteten ac svenska grovfoder ger järnöverskott redan därifrån.
 

Liknande trådar

Foder & Strö Min welsh cob-valack blev tråkigt nog diagnostiserad med EMS tidigare i sommar, och naturligtvis blev det en helt ny värld att sätta sig...
Svar
5
· Visningar
1 261
Senast: Leeelot
·
Foder & Strö Skickade in mann för analys för ett tag sedan och fick reda på att min häst behöver så rena mineraler, kraftfoder som möjligt då ponnyn...
Svar
3
· Visningar
893
Foder & Strö Jag funderar på om man kan ge fri tillgång på halm och sedan ge så mycket hö hästen behöver utöver det på en lösdrift? Fast halm...
Svar
11
· Visningar
3 799
Senast: pinky
·
Foder & Strö Vet fasiken inte vad jag ska göra nu. Vårt hösilage som köpt hade värdena 6,8MJ och 34 smbrp. Ganska dåligt alltså.. Har räknat på...
Svar
14
· Visningar
2 233
Senast: mily
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp