Mineraler på sommaren eller inte?

Sv: Mineraler på sommaren eller inte?

alpha skrev:
Du har rätt. Mineraler är mineraler, de kan inte vara syntetiska.

Varför hör man det ordet emellanåt då? "syntetiska mineraler" och "naturliga minrelaer" ?
 
Sv: Mineraler på sommaren eller inte?

Jag tror det kommer från nån "alternativ lära".

Man kallar ört- och algmineraler för naturliga och t.ex. Kraffts för syntetiska. Förmodligen för att det säljer bättre då? :smirk:
Jag har iofs inte något emot homeopati och andra alternativa metoder, jag använder dem gärna. Men vissa saker känns väldigt skumma.

Visst kanske örtmineraler innehåller ämnen som är bra för hästen, men när det gäller tillförsel av de vanliga mineralerna så gåt det liksom bara att göra på ett sätt.

Jag hörde en (besökare i stallet) som inte ger sina hästar vanliga mineralfoder längre, för "de löser sig ju inte ens i vatten".
Hm... Jag tror nog att hästkroppen använder andra vätskor för att ta upp fodermedel. ;)
 

Liknande trådar

Hästvård Jag har en häst med fyra vita strumpor och rosa hud därunder. Har under de senaste åren drabbats av olika grad av mugg/rasp under senare...
Svar
8
· Visningar
652
Ridning Har insett att jag kan mycket om foder, hagar, beteende och träning från marken - men väldigt lite om hur man faktiskt lägger upp...
Svar
5
· Visningar
461
Senast: MiniLi
·
Hästvård Ska försöka sammanfatta kort. Min welsh hade en kolikkänning i maj. Vi hade varit ute och betat gräs 10 min och sen fick hon stå i boxen...
2 3
Svar
45
· Visningar
4 152
Senast: Habina
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
14 797
Senast: Juli0a
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp