Mindre man

M

Moej

För ett år sen ungefär hade min häst en lång, jämn och fin man. Nu har den blivit kortare och mycket ojämn. Vad kan det bero på?

Sv: Mindre man

För ett år sen ungefär hade min häst en lång, jämn och fin man. Nu har den blivit kortare och mycket ojämn. Vad kan det bero på?

Jag tror också han kliar sig :)

När vi bytte stall till ett med träd i hagarna så har vår också fått tunnare, ojämn man. Han skrubbar både kroppen och manen mot grenarna. Götteligött tycker han :D

Sv: Mindre man

Som övriga svarat tror jag hästen kliar sig, men om det är väldigt mycket bortkliat så måste man ju ta reda på varför hästen kliar sig.

Liknande trådar

Hästvård Jag har fått lära mig att hästen ska vara ren och torr innan klippning, dvs. ren som duschad med schampo. Detta för att få en jämn och...
2
Svar
28
· Visningar
1 852
Senast: Ketrawzc
·
Hästvård Min ena häst har fått en sårskada och fått Metacam utskrivet av veterinär. Hon har gått på det någon gång tidigare, och det är alltid...
2
Svar
21
· Visningar
2 576
Hästvård Jättedåliga bilder för han ville inte stå still. En bekant har lite plötsligt fått hand om en häst som inte har så fina hovar...
2 3
Svar
40
· Visningar
5 155
Hästvård Jag har en häst med fyra vita strumpor och rosa hud därunder. Har under de senaste åren drabbats av olika grad av mugg/rasp under senare...
Svar
8
· Visningar
913
Senast: Fiorano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka