Mina tigrar kom idag! *bilder!!*

Sv: Mina tigrar kom idag! *bilder!!*

Gud vilka läckra..finns det så stora..det visste jag inte..fräckt!sötisar! :bump:

gul_zebra skrev:
Precis :D

Det kan vara lite svårt att få de att vänja sig och trivas i fångenskap. Det är inte ovanligt att de svälter ihjäl i ren matvägran (därav anledningen till att jag INTE köper från nån som fångar de vilda, trots flera möjligheter - det är helt enkelt inte djurvänligt).

Mina sötnosar verkar iaf trivas, de har haft lite olika maträtter serverade (havregryn blandat med finkfrön, vatten och kalktillskott, hundkex, gurka, kokt potatis och så självklart sepiaskalet) och smakat lite (gott tecken) och inatt har de inte bara smakat utan även ätit :) De är hur aktiva som helst, slajmar runt en massa och verkar hur glada som helst. Yey! :D

shit vad dom äter :p äter dom fort så att man ser om dom ätit? tänkte dom "går" ju inte så fort så då äter dom väl inte så fort heller. :angel:

SÅ mycket har de inte ätit än ;)

Nej man ser tydligt att de tagit "tuggor" på allt. och gröpt ur gurkskivorna har de gjort, mitten var visst godare än skalet :D

Tro mig, sniglarna är snabbare än man tror :)

Gud va fräna dom är!!

Skriv hur långa dom va, och va dom vägde sen! :)

Hmm. Det går inget bra att mäta de. Den största är 13 cm och den minsta 11,5 cm i skallängd enligt måttbandet men det kan inte stämma, måste vara större... Vad fan, min största fulica är ju inte ens hälften så stor och han är 8 cm lång! :crazy:

Största vägde iaf ca 350 gram och minsta 240 gram. Kan inte heller stämma, de är ju tyckre än råttgrabbarna som väger över 500 gram :crazy:

Hoppas på det!

Svårt som fan att få de att para sig, hög dödlighet på äggen och så hög dödlighet på ungarna sen. Är bara ett fåtal av hundratals ägg som överlever till vuxen ålder :eek:

Men det är klart värt det. Själv har jag ju letat i över ett år och tja... Jag ångrar mig definitivt inte! :love:

Annars vet jag en du kan maila för vuxna ;) Jag betalade ynka 232 kr för mina, inklusive frakt från england :)

nja, jag är principielt emot att köpa viltfångade djur, oavsett om det är sniglar eller zebror :-)

Hehe ok :D

Jag hojtar till om jag eller nån annan jag ser får lite smått dårå :) Är en på petsnails.co.uk s forum som har ägg förresten. Jag står redan på kö för några småttingar, så om de räcker till kan jag ju fixa några extra åt dig också :)

Här är akvariet förresten:
216aa71a694e6852157d88fad0e0a26a.JPG

(74 liter är det)

Akvariet bredvid tvn, plastbyttan ovanför innehåller de mindre sniglarna som för tillfället är utan jord för att kvalster de har ska dö. De ska flytta in i ett annat akvarium med bra belysning och hela köret om en vecka.
16af8f879a6a4a5f8916dff6805a1869.JPG

Snäjlarna vid matskålen
Rååååsa är de också :D

jepp, inatt ska jag ner i soprummet och hämta ett övergivet akvarium.
Annars har jag ju ett 365liters akvarium *skratt* men det är för stort för min 2a

Ok :)

Jag ska släpa övergivet akvarium snart jag med. Småsniglarnas 63-literskar som ska in igen :D Eller småsniglar och småsniglar, de är inte SÅ små längre. Eller jo, nu när jag kan jämföra med bjässarna så är de minismå :D

Liknande trådar

Övr. Djur Min granne har förlorat en katt. En stor, fin, fluffig hane. Bra jägare och ute i alla väder. Idag tog hon ut ID-hund som spårade. Den...
Svar
14
· Visningar
3 190
Senast: Soapbubble
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag är mitt inne i första sommaren med att försöka odla ätbara grejer på min plats. Visst har jag pysslat mycket med trädgård tidigare...
Svar
4
· Visningar
702
Senast: cassiopeja
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 951
Senast: Anonymisten
·
Övr. Katt Jag gav i våras bort en katt åt en som frågade efter en ny, vuxen, katt då hennes förra blivit påkörd. Jag hade två som inte trivdes så...
Svar
19
· Visningar
2 591
Senast: Skjøldur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama