Mina nya gojor

gadriel

Trådstartare
Mina nya gojor jag hämtade för en vecka sen. Indiska halsbandsparakiter, 3 flickor och en pojk. Den ena honan är lite tuffsig och inte så bra skött på förra stället men hon börjar återhämta sig iaf. :)

gojorna5.jpg

gojorna6.jpg

gojorna7.jpg

gojorna4.jpg

gojorna3.jpg

Sv: Mina nya gojor

ååh så söta, och vilken stor och fin bur :)

Gosh, såna är sååå fina :love: Hade lätt övervägt att skaffa själv om det inte vore för ljudnivån :D

Dom är fina, men VAD det ska låta! :crazy::)

Hittills har de faktiskt varit ganska tysta, mest små söta ljud elelr helt tysta. Några gånger har de skrikit och då har nästan öronen trillat av men viu har ju inga grannar iaf så det ska nog gå ;)

Tanken är att de ska ut i trädgården till sommaren, är ltie kallt att sätta ut dem nu, så tänkte jag att jag kan tämja dem lite också.

Gosh, såna är sååå fina :love: Hade lätt övervägt att skaffa själv om det inte vore för ljudnivån :D

Ja de är verkligen superfina! Har itne haft sånan här innan så det är väldigt spännande. Ofelia, min brunhuvade papegoja tycker mest att dom är roliga att jaga...hon är en riktig terrorist *suckar* :crazy: Men förhoppningsvis komemr hon kanske på att dom är roliga att umgås med så småningom.

Vet du, jag tycker du borde utöka med två sparvpapegojor också. Här hemma finns två perfekta kandidater! :angel:

Vet du, jag tycker du borde utöka med två sparvpapegojor också. Här hemma finns två perfekta kandidater! :angel:

*asg* jasså det tycker du , nje, min dröm är nog att så småningom kunna köpa ett par jakos, amazoner eller mindre gultofskakduor eller någon annan rolig art.

Fast förresten, hurdana är sparvpapegojor? Min svärmor har blivit helt förälskad i min brunhuvade och vill gärna ha ett par fåglar men jag tycker att brunhuvade är lite för "svåra" för henne så hon fick låna mina nymfar men de är ju inte handtama så hon tyckte det var lite synd att man inte kunde ha dem ute att flyga.

Funderade om dvärgpapegojor eller sparvpapegojor kunde vara lämpliga, hon är ju hemma hela dgarana nästan så hon har mkt tuid för pyssel men har nog itne så bra koll på papegojfostran (min brunhuvade skulel bli ett monster utan uppfostran).

De är hemska :angel: Låter förjävligt :p
Men ja, de är väl trevliga annars iaf. Beror på gojan. En av gojorna här hemma bits, en annan är världens goaste. Den ena som ska säljas är snäll, den andra skriker som en halv idiot :crazy:

men jösses! vad söta dom var! speciellt den blåa!

har sett min drömgoja en gång i en djuraffär, den var rosa och lila! ganska stor också. undrar vad det var för nåt.. :p

kan du inte lägga ut en bild på den andra du hade?

Dom är verkligen underbart vackra:love: Är så avundsjuk att du kan ha fåglar, jag har alltid drömt om att ha fåglar men jag har alltid haft katt vilket hindrar mig:angel:

Dom är verkligen underbart vackra:love: Är så avundsjuk att du kan ha fåglar, jag har alltid drömt om att ha fåglar men jag har alltid haft katt vilket hindrar mig:angel:

Hm, jag har två katter och just nu 5 kattungar men det är inga problem. I början var katterna jättenyfikna på den brunhuvade gojan men efter att hon nafsat tioll dom så är katterna mer rädda för henne så jag får förmana henen gansa mycket att inte bita de stackars missarna. Men för det mesta bryr dom inte om varandra så mycket så det går bra att ha dom lösa samtidigt men man får ju alltid ha lite koll så det itne går överstyr.

men jösses! vad söta dom var! speciellt den blåa!

har sett min drömgoja en gång i en djuraffär, den var rosa och lila! ganska stor också. undrar vad det var för nåt.. :p

kan du inte lägga ut en bild på den andra du hade?

Oj, roa och lila..hm, vet faktiskt inte vad det var för någon. Får jag nog fundera på ;)

Här är bild på min andra lilal terrorist dock väldigt söt när hon känenr för det ;)

Ofelia ute i sele första gången
s6114.jpg

Offan gör ett av sina trick (fast det funkar bara när hon är sugen på det)

s615.jpg

De är hemska :angel: Låter förjävligt :p
Men ja, de är väl trevliga annars iaf. Beror på gojan. En av gojorna här hemma bits, en annan är världens goaste. Den ena som ska säljas är snäll, den andra skriker som en halv idiot :crazy:

Är nog inget för svärmor då, får nog bli två tama nymfar elelr undulater, är nog lagom för henen att hålla reda på tror jag.

Liknande trådar

Övr. Katt Hej. jag har en fråga gällande mina 2 katter som helt plötsligt inte kommer överrens. Dom är båda hanar och kastrerade. Den ena hanen är...
Svar
3
· Visningar
617
Senast: Svartkatt
·
Utrustning Vi var iväg och tränade igår för nya tränaren. Hästen känns till en början helt ok när jag rider fram, men vart efter under...
2
Svar
25
· Visningar
2 028
Senast: super
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 045
Senast: Anonymisten
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
28
· Visningar
2 689

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• WE-tråden
  • Dressyrsnack 17
  • Banta/slimma ner shettis?