Min valpar!

falukorw

Trådstartare
Nu är det dags att mina valpar får en egen bildtråd här på buke! Alla andras får ju det :) De små grå har nu blivit 12 dagar gamla. Växer så det knakar gör dom, nästan så man ser från dag till dag.

Först föddes Herr Röd som då vägde 179g. Nu väger han 390gram.
12dgrrod.jpg

Sen kom Herr Blå, störst vid födseln 180gram och störst nu med, hela 504gram idag :eek:
12dgrbla.jpg

Efter det föddes Herr Gul. En liten herre som bara vägede 140gram men som nu väger 375. Har precis öppnat ena ögat.
12dgrgul.jpg

Fortstättning i nästa inlägg...

Sv: Min valpar!

...fortsättning.

Nr 4 var också en hane, Herr Grön som vägde 167gram och nu väger 433gram. Först med att öppna ögonen.
12dgrgron4.jpg

Som nummer 5 kom äntligen en efterlängtad tik, Fröken Orange 152gram då och 422gram nu.
12dgrorange.jpg

Sista blev också en tik, Fröken Lila som är en riktig piplisa, vägde 177gram vid födseln men är nu minst och väger 358gram.
12dgrlila.jpg

Håll till godo med dessa bilder på mina små älsklingar :love:

Åh tror du tiken märker om en skäggisvalpr huxflux är borta och där ligger i stället en ministridsgris?

Haha, den största skillnaden är väl storleken. Du kan ju alltid testa så ser vi vad som händer ;)

Haha, han är en riktig bjässe. Ligger på rygg med benen rakt upp och sover. Förstår inte hur han kan få i sig så mycket mat varje dag, han lär inte bli svårfödd iaf :rofl:

Han är precis en hund som jag vill ha. :D :love:

Fast jag fastnade mest för hans utseende. Sen verkar han ha en skön stajl.
Inga mera bilder :angel:

Att du inte sa det i fredags när ajg va i 08 :mad: :D :p

Jag är inte ett dugg avundsjuk på dig...!

Liknande trådar

Hundavel & Ras Nu vänder jag mig till er allvetande bukemissbrukare, i brist på bättre så här sent på kvällen! :D Jag är trött som ett as och känner...
Svar
6
· Visningar
2 653
Senast: Lupin
·
Övr. Hund Nu är det väl dags för en lite uppdatering från mig. För 14 dagar sen kom Leias valpar. Efter en riktigt lååång väntan ända till natten...
Svar
10
· Visningar
1 165
Senast: Ciindy
·
Övr. Hund Berättelsen om Rix Tarras, eller Rix som vi kallar honom för är vår första jämthund och kom in i våra liv en kall februaridag...
2
Svar
34
· Visningar
4 324
Senast: Gnist
·
Avel Snälla kära bukare med avelsvana, det vore verkligen supersnällt om ni kunde svara på mina frågor för nu är jag en ruskigt orolig...
Svar
14
· Visningar
2 326
Senast: elfi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka