MIN valp. (svammel)

Red_Chili

Trådstartare
Jag sitter hos uppfödaren nu. Vi har precis ätit middag. Som vanligt när man är under det här huset så pratas det om hundar nästan hela tiden.

Vi pratade om valpar, Zalas valpar. De har öppnat ögonen nu - och de är så otroligt söta! (Ja, bilder kommer senare ikväll)

Så pratar vi om vart valparna ska, vi pratar om vilka färger de är nu, hur de kommer bli när de blir större och jämför med gamla hundar..
Genom hela samtalet nämns en valp speciellt. "Din valp" säger hon - med lätt betoning på "din".
"Din valp".
MIN valp. Min. Min på riktigt.
Det känns overkligt.

Åh, jag måste bara få svamla lite till.
Jag gick och la mig på biabädden som Zala har. La mig på hörnet, kliade på Zala och tittade på valparna som åt. Min valp åt inte. Den tittade sig omkring.

Helt plötsligt fäster valpen blicken på mig, kravlar fram till mig och lägger sig mot min arm, med sitt huvud på min arm - sedan somnade den. :love:
Mitt hjärta smälte :D

Sv: MIN valp. (svammel)

Åh, så härligt! Låter som en toppenkväll, med Din valp:)
Kan inte vänta på bilder!:bump:

hade ett liknande ögonblick!
Detta var en av dom första gångerna jag träffade Lillan!
14543504.jpg

Nu ser hon ut så här:
19857033.jpg

Nöjd efter en dag med aktiviteter!

Jises! vad mycket större din hund har blivit! ;) :D

HÄR är dagsfärska bilder på mitt lilla underverk, välkomna den nya buke-hunden Wahidah (som betyder "unik" på arabiska)!

Hon som ligger i hörnet
DSCF5095copy.jpg

DSCF5126copy.jpg

Jag har fotat mer nyss, mysbilder, men de kommer imorgon :angel:

Jag är kär :love:
vilken valp, vilken mage, jag som inte ens nämnde rasen saluki i tråden "bästa rasen" eller vad den nu hette :love:

Otroligt härlig bild! På väldigt söt valpis:love:

Åh vad go hon ser ut! Du måste ju längta ihjäl dig!

Känns det säkrare nu att du kommer att få ta henne?

åh HALLEGUUUUUUUUUUD på riktig bohuslänska!

fyyy... man kanske skulel börja köpa lite trisslotter ändå =P

Har du betalat handpenningen än? Om inte, se till att göra det per omgående så är avtalet klart. Då kan de inte gärna ändra sig. (Jag har förstått att det är en halvkänslig relation du har till uppfödaren?)

Grattis! Hon är otroligt söt! :)

Egentligen är relationen till dem ganska bra - det är bara det att vi båda har lite mycket humör ibland :angel:

Vi har pratat massor om valpen nu under gårdagen och idag - jag känner mig inte orolig längre, men ja, handpenningen ska ändå betalas så fort som möjligt. Jag ska prata med dem om det imorgon. ;)

Jättebra! Jag är själv typen som aldrig ropar hej förrän jag är över bäcken, ville bara dubbelkolla... ;)

Jag ropar ALLTID hej innan jag kommit över bäcken - OCH ropar "fan, allt gick åt helvete" innan jag ens hunnit lyfta...
Mitt humör är otroligt ostabilt när jag inte har hund... Utan hund är jag som en helt annan människa och vad jag pysslar med då är jag inte alltid fullt medveten om. Jag skrämmer nästan mig själv :o

Nu har valparna precis fått lite köttfärs!

Min valp var extremt seg på att börja äta - hon låg nämligen och sov som en stock i mitt knä :D
Det tog ett tag att väcka henne. Att sova var mer intressant än att äta. Väl vaken så åt hon jättebra.

Min valp är sötast i hela universum! :love:

Förövrigt ringde en valpköpare från England imorse och pratade med hon som har kenneln.
"Ninni, the girl who take photos, are going to take the cremebitch". :banana:

Liknande trådar

Övr. Hund (Långt!)Jag skulle behöva lite input. Vi har en mellanstor hanhund på snart 1,5 år. Han är en trevlig hund, men! Han är ett helvete för...
2 3
Svar
59
· Visningar
7 864
Senast: AnneB
·
Hästmänniskan Kan börja med att säga att jag är ingen hundmänniska. Hälsar dock gärna på väluppfostrade hundar på mina villkor dvs jag själv vill och...
4 5 6
Svar
114
· Visningar
11 666
Senast: cello
·
Övr. Hund Jag och min sambo har länge pratat om att skaffa en hundvalp och nu har båda våra liv gjort det möjligt. Det lär inte ske förrän till...
Svar
11
· Visningar
2 114
Senast: Aningsfull
·
T
Övr. Hund Hej bukefalister! Läser ofta på forumet men har aldrig känt behovet att posta själv - förräns nu! Problemet är med mina föräldrars hund...
Svar
10
· Visningar
2 871
Senast: Millisan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Uppdateringstråd 31
  • Ägare av hund offentligt?