N
Najtan Tabac
Uppfödaren till min travhäst körde ett provlopp med min häst förra torsdagen. Hon tog ledningen och höll sig där 1000 meter. Sen var det som luften gick ur henne och hon ramlade genom fältet . Jag blev jätteförvånad eftersom det inte är likt henne. Hon hade bra puls och var inte speciellt påverkad efter loppet. Jag gick och funderade på det där ett par dagar innan jag ringde vet. Vet kom ut och konstaterade att hon hade Arytmi. Hjärtat slår normalt, sen stannar det upp för att sen bli nåt konstigt 3slag? Fattade inte så mycket förutom att det inte är speciellt bra. Så nu ska vi till Ulltuna på måndag för att göra ett arbets-EKG och ett ultraljud på hjärtat. Hon ska stå i box fram tills dess. Jag är skit rädd för vad som kommer att hända. Najtan är ju hela mitt liv, min bästa vän .
Nån som har varit med om nåt liknande? Misstänker själv att det kan vara en hjärtmuskelinflammtion men vad vet jag. Hur stor chans är det att hästen kan prestera på travbanan efter en hjärtmuskelinflammation?
Det här är nog den största våndan jag haft i hela mitt liv.
Nån som har varit med om nåt liknande? Misstänker själv att det kan vara en hjärtmuskelinflammtion men vad vet jag. Hur stor chans är det att hästen kan prestera på travbanan efter en hjärtmuskelinflammation?
Det här är nog den största våndan jag haft i hela mitt liv.