Min syster är försvunnen

ztsu

Trådstartare
Ingen har hört från min syster sedan i torsdags kväll då min mamma pratade med henne. Då hade hon varit precis som vanligt.

Hon är självmordsbenägen, väldigt deprimerad och mitt uppe i alkoholavgiftning med antabus. Hon har en del diagnoser och hon är i vissa avseenden väldigt osjälvständig. Tex ringer hon min mamma 5-15 gånger varje dag + sms. Tror inte det har gått en enda dag i hela hennes liv när hon inte pratat med mamma minst några gånger iaf. Nu har hon inte hört av sig sedan torsdag kväll.

Polisen har varit inne i hennes lägenhet och där var hon inte. Vi har kontaktat sjukhus och psykakuten, men där har hon inte heller varit. Hon hade en tid på öppenpsyk i fredags vilken hon troligtvis inte dök upp på.

Hon lever på socialbidrag och har inga pengar. Hon har kontaktpersoner vid flera olika instanser, men de har inte heller fått tag på henne. En av instanserna var hos henne i fredags och knackade på eftersom de var oroliga, men ingen öppnade. Hon har tyvärr inga direkta vänner så det finns ingen vi kan höra av oss till.

Jag är så himla orolig och vet inte vad jag ska göra. Hur ska jag kunna sova inatt?
Imorgon ska vi åka till hennes lägenhet och se om vi kan hitta några ledtrådar. Vi tänkte också knacka på hos grannarna.

Är det någon som varit i en liknande situation? Vad gjorde ni?
Vad kan vi göra?

Jag har ingen aning om vad jag skulle göra. Men jag tror att jag hade sett till att vara med resten av min familj hela tiden, alternativt vänner. Du ska inte vara själv i ett sånt här läge, tycker jag! Kram från mig!

Hör av dig till missing people så fort du kan, då kan dom sätta igång med akutsök direkt. Facebook eller deras hemsida.
Missing people?
Kan polisen kolla hennes telefon?

kan man kontakta dem även på söndag kväll eller ska vi vänta till imorgon?

Hon har kontantkort så telefonen kan inte spåras. Hon använder heller aldrig sitt betalkort, tar alltid ut kontanter i början av månaden.

Jag har ingen aning om vad jag skulle göra. Men jag tror att jag hade sett till att vara med resten av min familj hela tiden, alternativt vänner. Du ska inte vara själv i ett sånt här läge, tycker jag! Kram från mig!

Tack. Jag är hemma med min man och mina barn. Men känner mig, såklart, väldigt rastlös och orolig.

Har gjort en anmälan till Missing People nu. Den bör komma upp inom kort.

Har också pratat med polisen igen och de har varit i kontakt med sjukhus och vad de nu mer gör. De har också kollat hennes telefon men den gick inte att spåra.

Kan det finnas någon plats som hon känt sig trygg på? Kanske som liten för längesen som hon kan ha gått/åkt till?

Jag hoppas ni hittar henne oskadd snart. Håller tummarna!

Fy vad hemskt! Såg på Missing Ppl, som jag tror är din syster, så har delat statusen. Även fast man ej bor i området så kan ju andra på ens feed göra det alt dela vidare! Kram!

Fy vad hemskt! Såg på Missing Ppl, som jag tror är din syster, så har delat statusen. Även fast man ej bor i området så kan ju andra på ens feed göra det alt dela vidare! Kram!

Tusen tack!

Ja, nu ligger hon på Missing Peoples FB-sida. Alla får gärna gå in och dela.
Helt plötsligt, nu när jag såg henne där, känns det så väldigt verkligt. Obeskrivligt. Jag har liksom agerat i något slags robot mode fram till nu. Nu känner jag mig paralyserad.

Tusen tack!

Ja, nu ligger hon på Missing Peoples FB-sida. Alla får gärna gå in och dela.
Helt plötsligt, nu när jag såg henne där, känns det så väldigt verkligt. Obeskrivligt. Jag har liksom agerat i något slags robot mode fram till nu. Nu känner jag mig paralyserad.
Har du någon hos dig, eller någon att ringa om du behöver stöd eller sällskap?
Den hade blivit delad 177 ggr på 5 min...MPS och det nätverket är verkligen fantastiskt! :bow:

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 455
Relationer Jag behöver skriva av mig. Ni är kloka. Det här är invecklat och jag får förmodligen inte med allt relevant i ett första inlägg. Jag...
2
Svar
24
· Visningar
4 371
Senast: Pinus
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
34 317
Senast: Snurrfian
·
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
3 685
Senast: Lhas
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama